خانه و آشپزخانهصوتی و تصویریکالای دیجیتاللوازم برقی

راهنمای خرید تلویزیون (جامعترین مقاله سال) و معرفی برترین های سال ۲۰۲۰

۵/۵ - (۶ امتیاز)

اگر قصد خرید تلویزیون را دارید و به دنبال یک راهنمای خرید تلویزیون کامل میگردید، پیشنهاد می کنم این پست را با دقت مطالعه نمایید. زیرا ما در این پست به موارد مهمی پرداخته ایم که دانستن آنها می تواند راهنمای شما در خرید تلویزیون باشد.

ما در این راهنمای خرید تلوزیون ، موارد زیر به طور کامل پوشش می دهیم:

  • تاریخچه تلوزیزون
  • انواع تلویزیون ها
  • انواع کیفیت های تلوزیون
  • سایز تلویزیون ها
  • معرفی بهترین برند ها
  • راهنمای خرید و نکات مهم قبل از خرید تلویزیون
  • نتیجه گیری
  • معرفی ۲۰ تلوزیون ال ای دی برتر سال ۲۰۲۰

شما با مطالعه این راهنمای خرید تلویزیون می توانید با توجه به نیاز و بودجه تعیین شده خودتان بهترین تلویزیون را انتخاب نمایید و این انتخاب می تواند بسیار هوشمندانه باشد.(مطالعه دقیق این پست زیاد طول نخواهد کشید اما تعویض و انتخاب بد تلویزون می تواند بسیار وقت گیر و پر هزینه باشد، پس این پست با دقت بخوانید)

بیشتر بخوانید: خرید تلویزیون می تواند بسیار جذاب باشد اما انتخاب میز زیبا و کاربردی هم می تواند جذاب تر باشد، برای همین پیشنهاد می کنم پست راهنمای خرید میز تلویزیون را هم مطالعه کنید ما نکته ها و محصولات بسیار مناسبی را برای شما آماده کرده ایم.

تلویزیون چیست و تاریخچه ساخت آن

تلویزیون یک دستگاهی است که امواج دریافت شده توسط گیرنده ها را که شامل عکس، فیلم،صدا و یا ترکیبی از این حالت ها است را نمایش میدهد. در واقع برخی از تلویزیون ها از گیرنده های جانبی برای دریافت امواج استفاده می کنند و برخی دیگر خود چنین قابلیتی را دارند.

در سال ۱۸۸۴ در آلمان پاول نیپکو اولین سیستم الکترومکانیکی با قابلیت انتقال یک تصویر ثبات را اختراع کرد و این شروعی بر تولید اولین نوع تلویزیون ها شد. در سال ۱۹۰۷ بوریس روزینگ داشمند روسی توانست با استفاده از لامپ پرتو کاتدی در دستگاه گیرنده تلویزیون شکل های هندسی ساده را به نمایش بگذارد.

سیر تکامل تلویزیون ها به طور مستمر ادامه داشت تا اینکه دانشمند اسکاتلندی توانست برای اولین بار تصاویر متحرک را به نمایش بگذارد این روند رو به رشد تلویزیون ها تا به امروز ادامه داشته و قطعا ادامه پیدا خواهد کرد. امروزه انواع مختلفی از تلویزیون ها در ابعاد و کیفیت های بسیار متوعی وارد عرصه رقابت شده اند و انتخاب بهترین نوع محصول کمی دشوار است.(منبع: ویکی پدیا)

ما در این راهنمای خرید تلویزیون به شما در انتخاب بهترین نوع تلویزیون ها  کمک خواهیم کرد پس بخش های بعدی را از دست ندهید. دوستان اکثر تلویزیون ها به تنهای قادر به دریافت امواج نیستند، از این رو به آنتن نیاز پیدا خواهید کرد، ما به شما مطالعه پست راهنمای خرید آنتن تلویزیون راه پیشنهاد می دهیم تا بر اساس نیاز خود بهتری آنتن را برای تلویزیون خود انتخاب کنید.

پیشنهاد برای شما: راهنمای خرید تلفن بی سیم 

بهترین برند ها در تولید تلویزیون کدام اند؟

در این بخش قصد داریم بهترین و معروف ترین شرکت های تولید کننده تلویزیون ها را به شما معرفی کنیم تا با شناخت برند های مطرح در این زمینه، بهتر بتوانید اقدام به خرید تلویزیون نمایید.

برند پاناسونیک(Panasonic)

شرکت پاناسونیک یکی از مطرح ترین برند ها در تولید لوازم خانگی است، این شرکت چند ملیتی در سال ۱۹۱۸ در ماتسوشیتا تاسیس شد، محصولات این برند در سرتاسر بازار های جهانی گسترش پیدا کرده و امروزه از مطرح ترین های تولید محولات خانگی است.

برند سامسونگ(Samsung)

برند سامسونگ در سال ۱۹۳۸ در چین تاسیس شد، شرکت سامسونگ امروزه با ارائه تلویزیون های بسیار با کیفیت تواسنته بازار های جهانی را فتح کند. شرکت سامسونگ تلویزیون های LED و QLED را در سایز های مختلفی تولید کرده که کیفیت بسیار عالی دارند.

تلویزیون سونی (Sony)

برند سونی یکی از خوشنام ها در صنعت تولید لوازم الکترونیکی است این شرکت در سال ۱۹۴۶ توسط ماسارو ایبوکا و آکیو موریتا در ژاپن تاسیس شد.

این شرکت در عرصه تولید لوازم الکترونیکی، تجهیزات سرگرمی، صنعت موسیقی و بازی های رایانه ای مشغول به فعالیت است.(کیفیت تلویزیون های تولید شده این برند نیز بسیار عالی است)

تلویزیون های فلیپس (PHLIPS)

شرکت فلیپس در سال ۱۹۸۱ در هلند تاسیس شد، این برند در تولید لوازم برقی و الکترونیکی برای خود در سرتاسر جهان طرفدارنی بسیار زیاد پیدا کرده است. محصولات این برند از کیفیت  و قیمت عالی برخوردار هستند. این برند در سال ۲۰۱۲ به عنوان بزرگترین تولید کننده لوزارم روشنایی و نورپردازی در سطح جهان انتخاب شد.(تلویزیون های این برند هم کیفیت خوبی دارند و هم قیمت مناسب)

پیشنهاد مطالعه در زمینه راهنمای خرید اتو بخار  را برای شما داریم که یکی از مهمترین لوازم برقی مورد نیاز هر خانه ای است.

تلویزیون های ال جی (LG)

ال جی یک شرکت چند ملیتی مستقر در کره است، این شرکت در زمینه تولید لوازم الکترونیکی فعالیت بسیار گسترده ای دارد و در حال رقابت با برند های معروف جهانی است.

شرکت ال جی یکی از شرکت های معتبر در تولید تلویزیون های با کیفیت بالا است و حامی تلویزیون های OLED است(این شرکت پنل های OLED را تولید می کند).

راهنمای خرید تلویزیون و نکته های مهم قبل از خرید

راهنمای خرید تلویزیون - qled
راهنمای خرید تلویزیون

در قسمت های قبل این پست (راهنمای خرید تلویزیون) به معرفی برند ها معتبر و تاریخچه ساخت تلویزیون مطالبی را ارائه کردیم و در این قسمت در مورد ویژگی ها و نکات مهم قبل از خرید تلویزیون مطالبی را ارائه می دهیم.

دوستان خرید تلویزیون یکی از واجبات است، اما محافظ از تلویزیون در مقابل نوسانات برق می تواند بسیار مهم باشد، پس به شما پیشنهاد می کنم که پست راهنمای خرید محافظ برق را مطالعه نمایید، زیرا ما در این پست علاوه بر ارائه راهنمای خریدیی کامل به معرفی ۲۷ مدل برتر محافظ برق پرداخته ایم.

چه مقدار به تلویزیون و فیلم علاقه دارید؟ به همان اندازه هزینه کنید

یکی از فاکتور های بسیار مهم میزان علاقه شما و خانواده شما به دیدن فیلم و سریال های روز دنیا می باشد، اگر واقعا زیاد به فیلم و سریال علاقمند نیستید، پس نیاز نیست هزینه بالای را صرف خرید تلویزیون نمایید، ولی اگر به فیلم و سریال بسیار علاقمند هستید و دوست دارید فیلم مورده علاقیتان را با بهترین کیفیت ها ببینید آن وقت باید هزینه زیادی را صرف کنید(البته دیدن یک فیلم با کیفیت بسیار با ارزش است)

سایز مورد علاقیتان را انتخاب کنید

وقتی حرف از خرید تلویزیون می شود قطعا نمی توان فضای داخلی خانه را مد نظر قرار نداد، انتخاب سایز مناسب تلویزیون باید بر اساس فضای داخلی خانه شما صورت بگیرید.

اگر اتاقی که می خواهید تلویزیون در آن قرار گیرد کوچک باشد قطعا نباید تلویزیونی بزرگ را خریداری کنید زیرا کل فضا را به هم میزند و برای اتاق های بزرگ هم نباید تلویزیون کوچک انتخاب کرد تا نه فضای اتاق به هم بریزد و نه دچار مشکل بینایی شوید.

پس دومین فاکتور مهم در انتخاب تلویزیون فضای خانه شما است و باید حتما قبل از خرید تلویزیون مکان قرار گرفتن آن و میزان فضا خالی را تعیین کنید تا دچار مشکل در نصب و دکوراسیون داخلی نشوید.

بیشتر بخوانید: ما در پست بهترین تلویزیون تا ۱۵ میلیون، مدل های ۱۵ میلیونی و زیر ۱۵ میلیون تومان را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را مورد بررسی قرار دهید.

سومین فاکتور انتخاب نوع صفحه نمایش است

نوع صفحه نمایش یکی از فاکتور های بسیار مهم و تاثیر گذار در انتخاب تلویزیون است، اما نکته مهمی که وجود دارد، ارتباط صفحه نمایش با میزان هزینه شماست، یعنی هر چقدر شما بیشتر هزینه کنید تلویزیونی با کیفیت تر و مناسب تر خریداری خواهید کرد.

در این قسمت شما با انواع تلویزیون ها و صفحه نمایش ها و انواع کیفیت ها آشنا خواهید شد، هدف این بخش ارائه اطلاعات مفیدی در این زمینه جهت کمک به شما برای خرید تلویزیون مناسب است.

انواع تلویزیون ها

در این بخش شما با انواع تلویزیون ها موجود در بازار ایران آشنا خواهید شد.

تلویزیون LCD

تلویزیون های ال سی دی از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند این تلویزیون ها از دو لایه مواد شفاف تشکیل شده اند.

تلویزیون های LCD از پرتقاضا ترین مدل های تلویزیون در بازار های ایران است و دارای ویژگی های زیر است:

  • مصرف برق کم
  • دقت تصویر بالا
  • قیمت مناسب

معایب این تلویزیون

  • عمر کم صفحه نمایش آن(۳۰ هزار ساعت)
  • مشکل در نمایش رنگ مشکی
  • مشکل در جایگزینی یک فریم با فریم بعدی

جهت مشاهده قیمت و خرید تلویزیون ال سی دی کلیک کنید

تلویزیون LED

بعد از تلویزیون های LCD تلویزیون های LED وارد عرصه رقابت شدند این تلویزیون ها از تکنیک تابش نور بسیار متفاوت تری نسبت به تلویزیون های LCD بهره گرفته است و این قضیه در کیفیت تصاویر بسیار تاثیر گذار است.(کیفی بالاتر نسبت به LCD)

مزایایی تلویزیون های LED

  • عدم مشکل در نمایش رنگ مشکی
  • کیفیت بالاتر نسبت به LCD
  • تکنیک تابش نور متفاوت تر
  • کنتراست بالا تر نسبت به LCD
  • اندازه متغیر از ۴۰ اینچ تا ۷۰ اینچ
  • طول عمر بالا تر نسب به LCD (حدودا ۱۰۰ هزار ساعت)
  • مصرف کمتر انرژی(در بین تلویزیون های HD کمترین مصرف انرژی را دارد)

جهت مشاهده قیمت و خرید تلویزیون ال ای دی کلیک کنید

تلویزیون های OLED

از جمله تکنولوژی های برتر در زمینه تلویزیون های هستند این تلویزیون ها بسیار بسیار نازک و وزن بسیار کمی هستند، با ورود این تکنولوژی تلویزیون هایLCD و LED به تکنولوژی ها نسل دوم تبدیل شده اند، اما قیمت این نوع تلویزیون ها بسیار بالاتر از LED  و LCD ها هستند.

مزایای OLED نسبت به بقیه تلویزیون ها

  • وزن بسیار کم
  • بسیار نازک
  • کم مصرف
  • مقاومت در برابر ضربه
  • درخشندگی زیاد
  • سرعت بارگذاری بالای تصاویر

معایب این تلویزیون

  • قیمت بسیار بالاتر نسبت به تلویزیون های LCD , LED

تلویزیون ها QLED

شرکت سامسونک با ارائه تلویزیون ها QLED به رقابت با تلویزیون های اولد ال جی پرداخت، این نسل از تلویزیون ها سامسونگ از لحاظ کیفیت در سطح بسیار بالای قرار دارند و توانسته در بازار های جهانی برای خود طرفداران بسیار بالای پیدا کند. این تلویزیون با بهره گیری از یک لایه کوانتومی توانسته کاملترین گستره رنگ را برای ارائه کیفیت بسیار بالا ایجاد کند.

تلویزیون های هوشمند(Smart TV)

تلویزیون ها معمولی (غیر هوشمند) قابلیت اتصال به اینترنت و استفاده از سرویس های اشتراک ویدیو و یا شبکه های اجتماعی را نداشتند، اما این تلویزیون های هوشمند( Smart TV ) قابلیت اتصال به اینترنت و استفاده از شبکه های اجتماعی و سرویس های اشتراک ویدیو را برای خریداران مهیا کرده است. و به راحتی میتوانید با این تلویزیون ها به وبگردی و تماشای ویدیو مورده علاقه خود بپردازید.

مزایای این تلویزیون ها

  • امکان اتصال به اینترنت
  • امکان استفاده از سرویس های اشتراک ویدیو
  • امکان استفاده از شبکه های اجتماعی
  • کیفیت مناسب

جهت مشاهده قیمت و خرید تلویزیون هوشمند کلیک کنید

صفحه نمایش ها بر اساس کیفیت

در این قسمت شما با انواع کیفیت های صفحه نمایش ها آشنا خواهید شد و بعد از مطالعه این بخش می توانید انواع کیفیت ها را بشناسید.

تلویزیون با کیفیت اچ دی (High Definition)

تلوزیون ها با کیفیت اچ دی نسبت به تلویزیون های معمولی از کیفیت صدا و تصویر بالاتری برخوردار هستند. در واقع کیفیت صفحه نمایش های hd از صفحه نمایش های استاندارد SD بسیار با کیفیت تر هستند رزولوشن این صفحه نمایش ها ۷۲۰*۴۸۰ می باشد.

از ویژگی های این تلویزیون های HD توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت صدا و تصویر بالاتر نسبت به تلویزیون های عادی
  • قیمت مناسب
  • امکان اتصال به کامپیوتر و لبتاب
  • شفافیت و دقت بالاتر نسبت به تلویزیون های عادی
  • صدای دیجیتالی چند گانه

نتیجه: اگر بودجه شما برای خرید تلویزیون کم است می توانید تلویزیون ها با کیفیت HD را انتخاب کنید زیرا قیمت پایین تری نسب به بقیه تلویزیون های باکیفت دارند.

تلویزیون ها فول اچ دی (Full HD)

بعد از تلویزیون های Hd تلویزیون های Full HD وارد عرصه رقابت شد، این تلویزیون ها از لحاظ وضوح کیفیت نسبت به تلویزیون ها HD جایگاه بالاتری دارند. وضوح تصویر این تلویزیون ها ۱۰۸۰*۱۹۲۰ است.

کیفیت تلویزیون های UHD (نسل با کیفیت تر از HD ها)

این تلویزیون ها UDH نسل بالاتر و با کیفیت تر از تلویزیون های HD هستند، اولین مدل از این نسل در سال ۲۰۰۲ در ژاپن تولید شد.(برخی به اشتباه UHD را با ۴k یکی میداند اما باید گفت اینطور نیست و تفاوت های با هم دارند)

مزایای این مدل از تلویزیون ها

  • کیفیت بالاتر از HD ها
  • بهبود کیفیت صدا
  • روزولوشن ۴۳۲۰ * ۷۶۸۰

تلویزیون با کیفیت ۴K

تلویزیون های HD دارای رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ هستند اما تلویزیون ها با کیفیت ۴K دارای رزولوشن ۴۰۹۶*۲۰۱۶ هستند و این به معنی ۴ برابر کیفیت بالاتر از تلویزیون ها با کیفیت Hd.

تلویزیون های ۴K از لحاظ کیفیت بسیار عالی هستند اما قیمت بالاتری نسبت به تلویزیون های HD – Full HD – UHD دارند. در زیر تفاوت کیفیت ۴K  با Hd را مشاهده خواهید کرد.

تلویزیون با کیفیت ۸K

تصور کنید تلویزیون ها با کیفیت ۴K چهار برابر از کیفیت های Full HD باکیفیت تر هستند، اما با ظهور کیفیت ۸K دیگر مرز کیفیت جابجا شده است ۸k ها هشت برابر از Full HD و ۴ برابر از ۴K ها با کیفیت تر هستند. این کیفیت به همان اندازه که با کیفیت هستند گران قیمت تر نیز هستند.

تخت یا خمیده؟ انتخاب درست کدام است؟

می توان گفت چهارمین فاکتور تخت بودن صفحه نمایش یا خمیده بودن آن است. در واقع هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و این انتخاب بستگی به علایق شما و یا میزان بودجه شما دارد.

تلویزیون های تخت به دلیل تکنولوژی ساختی که دارند ارزان تر از تلویزیون های خمیده هستند اما شما با داشتن تلویزیون های خمیده در زاویه ای که قرار داشته باشید می توانید ویدیو را به خوبی ببینید و این شعار شرکت های سازنده آنهاست.

فاکتور پنجم انتخاب تلویزیون های هوشمند و یا غیر هوشمند است

در واقع تلویزیون های هوشمند و غیر هوشمند از لحاظ کیفیت تفاوت زیادی ندارند، اما شما با تلویزیون های غیر هوشمند نمیتوانید به اینترنت متصل شوید و یا شبکه های اجتماعی خود را بررسی کنید.

تلویزیون های هوشمند یا غیر هوشمند بستگتی به علایق شما دارد اگر واقعا می خواهید با تلویزیون وبگردی کنید قطعا انتخاب مناسب شما تلویزیون های هوشمند است اما اگر علاقه ای به این کار ندارید می توانید تلویزیون های عادی را خریداری نمایید تا در هزینه هم کمی صرفه جویی نمایید.

فاکتور ششم کیفیت صدا

کیفیت صدای بالا می تواند در هنگام مشاهده فیلم به شما تجربه کاربری عالی را انتقال دهد در واقع سعی کنید تلویزیونی انتخاب نمایید که کیفیت صدای مناسبی داشته باشد تا لذت بردن از فیلم را از دست ندهید.

پیشنهاد تیم هلورین به شما: اگر واقعا به کیفیت صدا بسیار حساس هستید خودتان برای تلویزیون تان یک سیستم صوتی مجزای با کیفیت خریداری نمایید زیرا اکثر شرکت ها خیلی زیاد به کیفیت صدای محصولاتشان اهمیت نمی دهند.

قابلیت دریافت امواج

برخی از تلویزیون ها برای دریافت امواج به یک گیرنده جانبی نیاز دارند، اما برخی از تلویزیون ها بدونه نیاز به دستگاه گیرنده جانبی توانایی دریافت امواج را دارند. پس اگر نمی خواهید فضای اطراف تلویزیون شما زیاد شلوغ باشد حتما تلویزیونی را انتخاب کنید که قابلیت دریافت امواج را داشته باشد.

نتیجه گیری

خوب در این راهنمای خرید تلویزیون ما انواع تلویزیون با انواع کیفیت ها را مورد بررسی قرار دادیم و بهترین برند ها در تولید تلویزیون را نیز برای شما معرفی کردیم.

نکته مهمی که وجود دارد این است که شما قبل از خرید حتما میزان بودجه و فضای خانه را تعیین کنید و با بررسی انواع کیفیت ها و تلویریون ها اقدام به خرید نمایید تا خریدتان مطمئن و مناسب شرایط شما باشد.

از عزیزانی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند خواهش می کنیم با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما و کاربران را در این زمینه یاری نماییند. با تشکر از شما

بیشتر بخوانید اگر نمی دانید چه مارکی بخرید، پیشنهاد میکنم به پست تلویزیون چه مارکی بخرم مراجعه کنید، ما در این پست بهترین و با کیفیت ترین تلویزیون های موجود را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را مورد بررسی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا