مقالات آموزشی

تاثیر کفش بر سلامت بدن و نکاتی فوق العاده از اهمیت کفش بر سلامتی بدن

تاثیر کفش بر سلامتی بدن را نادیده نگیرد و با انتخاب یک جفت کفش مناسب این سلامتی را به خود هدیه دهید.

امتیاز به این پست

تاثیر کفش بر سلامت بدن را نادیده نگیرید. !! پاهای من صدمه دیده، من نمی تونم یک قدم جلوتر برم! خسته شدم . ” این عبارت برای شما آشنا به نظر نمی رسه!! راه چاره را بیابید و آن ها را عوض کنید. کفش های شما فقط درصورتی که آنها را متناسب با نیازهای خود انتخاب کرده باشید در سلامتی شما نقش دارند در غیر این صورت ، آنها می توانند ضایعات ایجاد کرده و به بدن و سلامتی شما آسیب برساند. پوشیدن کفش های نامناسب می تواند منجر به عوارض سایر قسمت های بدن مانند زانوها و پشت شوند. پس این مقاله را تا آخر بخوانید و برای همیشه از مضرات کفش نامناسب خلاص شوید.

ما در این مقاله به بررسی عوارض کفش های نامناسب خواهیم پرداخت، همچنین به بررسی راه حل هایی می پردازیم که می توانید به کلی از شر عوارض ناشی از پوشیدن کفش های نامناسب خلاص شوید. در ادامه نیز با معرفی مدل های متنوع از کفش های مناسب به شما کمک می کنیم که برای هر موقعیت و جا و مکانی از چه مدل کفشی استفاده کنید.

تاثیر کفش بر سلامت بدن

تاثیر کفش بر سلامت -کاربردها
با کفش های مناسب سلامتی را انتخاب کنید.

در زندگی دغدغه هایی وجود دارد  که همه ی مردم کم تا بیش با انها درگیرند.  همیشه به دنبال راه حلی ساده اما کاربردی برای حل آنها  هستند. سلامتی یکی از این دغدغه های مهم است که با رعایت نکاتی چند در هر زمینه ای می توان از بروز خیلی از عارضه ها پیشگیری کرد.

کفش ها در جزیی از سلامتی بدن ( کمر، مفاصل، زانوها و…) تاثیر بسزایی دارند. به گونه ای که یک انتخاب اشتباه ممکن است شما را در دراز مدت دچار نارحتی کند و به بدن شما آسیب بزند. بر اساس پژوهش‌های انجام شده مهمترین عامل ایجاد مشکلات در پا، استفاده از کفش نامناسب است، که مشکلاتی نظیر درد در ناحیه کمر، ستون فقرات، زانو و نیز عوارضی مانند خار پاشنه، تاول و … را ایجاد می‌کنند. 

مضرات کفش نامناسب بر سالم ماندن قلب

 قلب عامل مهم خون رسانی به اندام های مختلف بدن است. با افزایش سن ماهیچه ها و عضلات قلب به تدریج ضعیف میشوند. با بروز این مشکل فرایند خون رسانی به بدن دچار اختلال میشود و عوارضی را هم چون مشکل در فعالیت اندام ها و لخته شدن خون یا سکته قلبی و مغزی را به دنبال دارد. پس بهتر است از هرآنچه که باعث پیشگیری از چنین عارضه هایی میشود کوتاهی نکنید.

بیشتر بخوانید: ما در پست راهنمای خرید کفش ورزشی بهترین کفش ها و بهترین راهنمای خرید را برای شما آماده کرده ایم.

از کجا بدانیم قلب ما به خوبی خونرسانی لازم را انجام نمی دهد؟

اگر بر روی بدن خود شاهد کبودی و ورم شدید این میتواند یکی از نشانه های اختلال قلب در خونرسانی به بدن باشد. که شما میتوانید برای رهایی از چنین مشکلاتی با روغن زیتون و یا رزماری محل مورد نظر را ماساژ دهید. چنانچه روی پاهایتان متوجه علامتی از گردش خون ضعیف یا ریزش مو در آن محل شدید باید بدانید که همگی به شما اعلان میکند  که در اولین فرصت کفش خود را عوض کنید.

تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که کفش های پاشنه بلند و یا کفش هایی که پای فرد را میزند از جمله ی کفش  های نامناسب است. این قضیه میتواند از عوامل مهم مشکل در خون رسانی به عضلات پا و سلامتی باشند و مضراتی هم چون بروز لخته خونی و عفونت را در پی داشته باشند.

پیشنهاد برای شما: راهنمای خرید دستگاه تست قند خون (جامع ترین مقاله)

پوشیدن کفش  نامناسب چه عوارضی دارد

  • کجی شست پا
  • درد پاشنه و پا
  • بدشکل شدن انگشتان پا
  • ایجاد زخم پا در افراد مبتلا به دیابت
  • پینه، میخچه و تاول
  • فرو رفتن ناخن در گوشت
  • ورم مچ پا

همه ی این موارد از جمله عوارض زیان باری است که قطعا در صورت استفاده از  کفش نامناسب دچار آن میشوید. ممکن است عوض کردن کفش هایتان راحت تر از درمان این عارضه ها باشد. انتخاب با شماست که سلامتی خود را حفظ کنید یا نه!

انواع کفش ها و موارد استفاده هر کدام از آنها

اینکه در طول روز و در موقعیت های مختلف چه نوع کفشی بپوشیم به یکی از انتخاب های مهم تبدیل شده است. معمولا هم بانوان و هم آقایان دارای مجموعه ای از کفش های متنوع هستند که بعضی اوقات در انتخاب بهترین گزینه دچار سردرگمی میشوند. ما در این مقاله با معرفی کفش های مناسب این انتخاب را برای شما راحت میکنیم. چراکه تاثیر کفش بر سلامت بدن غیرقابل چشم پوشی است و شما را از انتخاب کفش نامناسب منع میکند.

صندل

تاثیر کفش بر سلامت بدن-صندل
کفش صندل

صندل ها می توانند بصورت رسمی و غیر رسمی استفاده شوند، استفاده از این نوع کفش ها آرامش بخش هستند. اگر می خواهید در روزهای گرم شیک بمانید صندل ها را فراموش نکنید این نوع کفش تنفس لازم را به پاها هدیه می دهد.

بوت های چوکا

تاثیر کفش بر سلامت بدن -رسمی
در مراسمات گاه و بی گاه انتخاب مناسبی داشته باشید

بوتهای چوکا امروزه بسیار متنوع تر شده اند و متناسب با زمان از آن استفاده شده است. آنها برای کار و مناسبت های گاه به گاه مناسب هستند. اگرچه هرگز به عنوان کفش مشاغل به کار برده نمی شوند، اما در مناسبت های شرکت ها می توانند با کت و شلوار پوشیده شوند. شایان ذکر است اگر لباس هایی مانند خاکی یا شلوار جین با تی شرت داشته باشند، استفاده از این مدل کفش ها مناسب هستند.

کفش اسپرت

راهنمای خرید کفش اسپرت
خرید کفش مناسب به دانش مناسب نیاز دارد

اگر شما از قبل یک جفت کفش اسپرت ندارید، اکنون زمان سفارش یک جفت است. این نوع کفش به عنوان کفش های گاه به گاه شناخته شده است که تاثیر کفش بر سلامت بدن را به خوبی مدنظر داشته است. جزو بهترین و مناسب ترین انتخاب ها برای مردان و زنان در موقعیت های مناسب است.

پس می توان نتيجه گرفت که هزينه کردن برای داشتن يک کفش ورزشی اسپرت، سرمايه‌گذاری ايده‌الی خواهد بود. به سرعت تاثير خود را بر سلامتی نشان داده و شما را از درمان‌های طاقت‌فرسا در آينده مصون ميدارد.

پیشنهاد برای شما: راهنمای خرید کفش اسپرت

توری

تاثیر کفش بر سلامت بدن - کفش توری
کفش های توری هم می تواند برای شما مناسب باشد

کفش های توری هم برای موارد رسمی و غیر رسمی هستند. به عنوان مثال کفش توری سیاه و سفید جان گالیانو یک کفش کار عالی است. با یک لباس شرکتی مطابقت دارد، این شیک بودن را در درون شرکت ها به ارمغان می آورد.

پاشنه بلندها

تاثیر کفش بر سلامت بدن-پاشنه بلند
کفش پاشنه بلند را کوتاه مدت و اصولی بپوشید.

سالیان سال است پزشکان استفاده از کفش های پاشنه بلند را منع کرده اند چراکه به پا فشار بسیاری وارد می کند و باعث کمر درد و آرتروز و دیگر بیماری ها میشود.  پاشنه های بلند تر از ۷ سانت باعث فشار زیاد بر روی شست پا می شود  و می تواند عوارض بسیاری برای سلامتی به دنبال داشته باشد.

همچنین تمام کفش های پاشنه بلند این خطر را دارند که قوزک پا پیچ بخورد و یا با رگ به رگ شدن قوزک درد شدیدی را احساس کنید. کفش های پاشنه بلند علاوه بر کف پا بر روی زانو و کمر تاثیر می گذارند و باعث آرتروز زانو نیز می شود.

  راه حل استفاده از این کفش نامناسب  این است که حداقل زمان کمتری از آن استفاده کنید. همچنین سعی کنید کفش هایی انتخاب کنید که حداقل پاشنه آنها پهن باشد. پاشنه های باریک و بلند احتمال پیچ خوردگی پا را بیشتر میکند.

چه نکاتی را در خرید یک جفت کفش مناسب رعایت کنیم

  1. در انتخاب کفش به وزن آن ها توجه کنید کفش ها باید سبک باشند.
  2. فاصله بین پاشه و پنجه از ۳ سانت بیشتر نشود.
  3. پنجه پا باید راحت باشد، توجه کنید نباید زیاد انعطاف داشته باشد.
  4. کفشی که انتخاب می کنید باید قوص پا را پوشش دهد.
  5. کفشی را انتخاب کنید که سلامتی شما را  در هر موقعیتی تضمین کند.

نتیجه گیری

کفش ها همانطور که می دانیم از مهترین خرید ها هستند به خصوص، وقتی انتخاب هر جفت مناسب برای هر مناسبت خیلی مهم است. اما با معرفی کفش های مناسب در این مقاله (تاثیر کفش بر سلامت بدن) اکنون به شما اطلاع داده شده است که نه تنها به دلیل مناسبت های خاص، یک جفت کفش مناسب را انتخاب کنید، بلکه با شخصیت شما همخوانی دارد و سلامتی شما را در نظر گرفته است. به یاد داشته باشید افراد می توانند با نگاه کردن به کفشهایتان چیزهای زیادی راجع به شما بگویند. عاقلانه انتخاب کنید!

ورزشکاران از دسته ی افرادی هسنند که به دلیل فشار تمرین و انجام حرکت های سنگین حتما نیاز به یک جفت کفش مناسب را دارند. علاوه بر این اکثر کسانی که ورزش میکنند از خستگی ناشی از تمارین فشرده و سنگین شکایت دارند استفاه از ماساژهای ورزشی میتواند خستگی یک روز سنگین را از بدنشان بیرون کند.

اما متاسفاه به دلیل نداشتن وقت کافی اکثر آنها نمی توانند به مراکز ماساژ درمانی مراجعه کنند. به نظر می رسد استفاده از یک ماساژور می تواند پیشنهادی فوق العاده برای آنها باشد. ما در راهنمای خرید ماساژور بهترین نکات استفاده از این وسیله پرکاربرد را بررسی کرده و محصولات پرفروش سال را نیز جمع آوری کرده ایم. هدف ما حفظ اسایش و راحتی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا