آرایشی ، بهداشتی ، سلامتابزار سلامتلوازم بهداشتی

مقایسه مسواک برقی با مسواک دستی! کدام بهتر است؟

۳/۵ - (۱ امتیاز)

جنس دندان همه شبیه به هم نیست و برای مسواک زدن باید این موضوع را مد نظر قرار داد و بهترین مسواک را برای تمیز کردن دندان‌ها انتخاب کرد. خیلی از افراد، جنس دندان خوبی دارند و با اینکه چندین سال است از یک مسواک بی‌کیفیت استفاده می‌کنند، برایشان مشکلی ایجاد نمی‌شود. در مقابل کسانی هم هستند که با استفاده از یک مسواک خشن و بد، در کوتاه مدت، دندان‌هایشان را به باد داده‌اند. مسئله اینجاست که مسواک خوب چه نوع مسواکی است و چه مدلی باید بخریم که بعداً در استفاده از آن پشیمان نشویم؟

این روزها، استفاده از مسواک برقی‌ها حسابی سر و صدا به پا کرده و این سؤال را در ذهن افراد ایجاد کرده که:”استفاده از مسواک برقی بهتر است یا مسواک دستی؟” در این مقاله، مسابقه‌ای بین این دو مدل مسواک برگزار خواهیم کرد که نتیجه‌اش تکلیفتان را مشخص خواهد کرد. این‌که در انتها، مسواک دستی همیشگی خود را ترجیح می‌دهید یا تصمیم می‌گیرید به خرید اینترنتی مسواک برقی؛ چیزی است که در انتها مشخص می‌شود.

مسواک دستی

مسواکی که استفاده از آن به سال‌های خیلی دور برمی‌گردد. ابزاری ساده، تشکیل شده از یک دسته و موهای معمولاً پلاستیکی که برای تمیز کردن دندان‌ها ساخته شده است. این نوع مسواک امروزه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند. هنوز خیلی از افراد دنیا این نوع مسواک ساده را دوست دارند و از آن استفاده می‌کنند. مسواک دستی با حرکت دست، حرکت کرده و معمولاً سری ثابتی دارد. برای تمیز کردن دندان باید آن را در دهان بالا و پایین کرد و روی سطح همه دندان‌ها کشید. مسواک دستی مزایا و معایب خودش را دارد.

مسواک‌ برقی

نسل جدید مسواک‌ها که هر روز جذاب‌تر و مدرن‌تر طراحی می‌شوند و بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته‌اند. این مسواک‌ها با باتری کار کرده و یا شارژ می‌شوند. کار با آن‌ها راحت بوده و مزایای آن‌ها بیشتر از معایبشان است.

مقایسه مسواک برقی با مسواک دستی

برای اینکه تفاوت این دو نوع مسواک را به راحتی درک کنید؛ در این بخش به مقایسه ویژگی‌های هر دو مسواک پرداخته‌ایم. بعد از این، انتخاب با خودتان است که با یک خرید اینترنتی مسواک برقی، دیگر از این نوع مسواک استفاده کنید و یا اینکه طبق روال سابق به همان روش سنتی، با مسواک دستی دندان‌های خود را بشویید.

نحوه استفاده از مسواک برقی و دستی

همان‌طور که گفته شد برای استفاده از مسواک دستی باید با دست و با چرخش در زاویه ۴۵ درجه، مسواک دستی را روی دندان‌ها بکشید تا پلاک‌ها و مواد غذایی به‌خوبی تمیز شوند‌.

برای استفاده از مسواک برقی فقط کافی است که شما مسواک را روی قسمت‌های مختلف از دندان‌ها قرار داده و سپس سری چرخشی و لرزشی آن، دندان‌های شما را تمیز می‌کند.

هر مسواک برای چه کسانی مناسب است؟

مسواک دستی را همه افراد، از کودک گرفته تا بزرگ‌سال که محدودیت حرکتی ندارند، به راحتی می‌توانند استفاده کنند.

مسواک برقی نیز مناسب همه است ولی استفاده‌اش برای کسانی که محدودیت حرکتی داشته و به‌خوبی نمی‌توانند دستان خود را حرکت دهند؛ لازم و ضروری است.

همچنین افرادی که دندان‌های خود را ارتودنسی کرده‌اند؛ ممکن است نتوانند با استفاده از نوع دستی به‌خوبی دندان‌های خود را تمیز کنند. تجربه ثابت کرده، استفاده از مسواک برقی برای کسانی که ارتودنسی دندان انجام داده‌اند؛ راحت‌تر است.

کودکان به احتمال زیاد، در اولین سال‌هایی که مسواک به دست می‌گیرند، متوجه نیستند که دقیقاً به چه شکل باید مسواک دستی را روی دندان‌های خود بکشند. مسواک برقی علاوه بر این‌که به‌درستی دندان‌های آن‌ها را تمیز می‌کند؛ برایشان سرگرم‌کننده و جذاب است و بیشتر آن‌ها را به مسواک زدن ترغیب می‌کند.

میزان تمیزکنندگی مسواک برقی و دستی

با توجه به تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده، میزان تمیزکنندگی مسواک برقی بیشتر از مسواک دستی است. مسواک دستی تمیزکنندگی محدودی داشته و همه قسمت‌های دندان‌ها را تمیز نمی‌کند.

مسواک برقی سری‌های متفاوتی ازجمله سری تمیزکننده، سری براق‌کننده و سری جرم‌گیر دارد که هرکدام به‌منظور خاص خودش مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با تهیه سری یدک مسواک برقی برای هدف‌های مختلفی از آن استفاده کنید و دندان‌های تمیز و براق و بدون جرم داشته باشید.

زمان عوض کردن هر مسواک

مسواک‌های دستی بعد از گذشت ۳ الی ۵ ماه دیگر قابل‌استفاده نبوده و حتماً باید دور انداخته شوند.

سری مسواک‌های برقی نیز بعد از حداکثر ۶ ماه حتماً باید تعویض شوند. پایه مسواک برقی را تا سال‌ها می‌توان استفاده کرد. بهتر است همیشه سری یدک مسواک برقی در منزل داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید زود آن را عوض کنید.

ایمنی در حین استفاده

معمولاً موهای مسواک دستی، زبر بوده و اگر محکم و نادرست روی دندان‌ها کشیده شود به‌مرور به لثه و مینای دندان آسیب وارد خواهد کرد. اگر از این نوع مسواک استفاده می‌کنید؛ در حین مسواک زدن باید خیلی دقت داشته باشید که لثه‌ها و مینای دندانتان آسیب نبینند.

مسواک برقی با لرزش و چرخش استاندار و دارا بودن موی نرم، آسیبی به دندان‌ها وارد نخواهد کرد؛ مگر اینکه از آن به‌درستی استفاده نشود.

همچنین مسواک برقی تایمر داشته و بعد از گذشت زمان استاندار که معمولاً دو دقیقه است؛ خاموش شده و یا اینکه هشدار می‌دهد که کار تمام است و نباید بیشتر از این به دندان‌های خود فشار وارد کنید.

قیمت

مسواک دستی قیمت ارزان‌تری داشته و همه جا در دسترس است؛ اما به این نکته نیز توجه کنید که در صورت خراب شدن موی مسواک، کلا باید دور انداخته شود و همچنین کیفیت پایین‌تری نسبت به مسواک برقی دارد.

مسواک برقی با توجه به کیفیت و کارایی بالایی که دارد از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

این را هم در نظر بگیرید که فرایند مراقبت و نگهداری از دندان‌های شما حین استفاده از مسواک برقی بیشتر است و در نتیجه، دیرتر خراب می‌شود. اگر نگاهی اقتصادی داشته باشید ترجیح می‌دهید هزینه اندکی بابت مراقبت از دندان بپردازید و زیر بار هزینه‌های سرسام‌آور درمان نروید.

سایت دنداک، مرجع تخصصی فروش انواع مسواک برقی بوده و چون خودش وارد کننده این محصولات بوده، آن‌ها را با قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌کند. شما می‌توانید خرید اینترنتی مسواک برقی را به راحتی از سایت دنداک انجام دهید. انواع سری یدک مسواک برقی نیز در این سایت موجود است.

با مشاهده بخش نقد و بررسی محصولات، شما می‌توانید بهترین خرید اینترنتی مسواک برقی را داشته باشید.

مطالب آموزشی زیادی نیز در وبلاگ دنداک منتشر شده که اطلاعات زیادی را در رابطه با بهداشت دهان و دندان به شما خواهد داد.

جمع‌بندی

اگر نگران خرید و نحوه تهیه سری یدک مسواک هستید و احساس می‌کنید ممکن است در طولانی مدت در تهیه آن دچار مشکل شوید، اصلا نگران نباشید. خرید مسواک برقی و حتی خرید سری یدک مسواک برقی از سایت‌های معتبر فروشگاهی که در این زمینه فعال‌اند کار راحتی است. قبل از اینکه خرید خود را از یک فروشگاه اینترنتی به ثبت برسانید، باید از اعتبار فروشگاه مطمئن شوید و نمادهای الکترونیکی آن را چک کنید. در این مقاله تلاش کردیم که علاوه بر راهنمایی شما برای انتخاب مسواک برقی یا دستی، مورد معتبری برای خرید به شما معرفی کنیم.

امیدواریم این مقاله باعث شود که شما انتخاب درستی بین مسواک برقی و دستی داشته باشید. همان‌طور که گفته شد مزیت استفاده از مسواک برقی بیشتر است ولی با این حال، همه چیز به تصمیم خودتان بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا