مقالات آموزشی

چرا دریل شارژی من ضعیف شده؟ بررسی مهمترین دلایل ضعیف شدن دریل شارژی

بررسی دلایل ضعیف شدن دریل شارژی ها و راه حل برای رفع مشکلات

۴/۵ - (۱ امتیاز)

بررسی مهمترین دلایل ضعیف‌شدن دریل شارژی

دریل شارژی از جمله ابزار‌های کاربردی است که نیازتان به برق مستقیم شهری را از بین می‌برد. با این دریل‌ها می‌توانید بدون نیاز به پریز برق و با استفاده از باتری قدرتمند پروژه‌ها را اجرا کنید. در برخی مواقع این ابزار ضعیف می‌شود و دیگر کارآیی گذشته را ندارد. با بروز این مشکل شما ۲ راه پیش‌ رو دارید، یکی اینکه خود در خانه مشکل را برطرف کرده و دیگری اینکه به‌سراغ مراکز تعمیر دریل شارژی  بروید.

در هر صورت شما ابتدا باید دلیل ضعیف‌شدن دریل شارژی‌تان را بدانید تا متناسب با آنها از راهکار به‌خصوصی استفاده کنید. اما آیا می‌دانید که چرا دریل شارژی ضعیف می‌شود؟

علت ضعیف شدن دریل شارژی چیست؟

ضعیف‌شدن دریل شارژی با نشانه‌های مختلف خود را آشکار می‌کند. مثلاً زمان روشن‌کردن دستگاه قدرت و توان آنها کمتر از گذشته است یا اصلاً دستگاه روشن نمی‌شود. در صورت بروز نشانه‌ها باید هرچه سریعتر دستگاه را خاموش کرده و برای عیب‌یابی آن چاره‌ای بیندیشید. در صورت عدم انجام این کار شاید خسارات زیادی برای دریل به بار بیاید، این خسارات گاهی مجابتان می‌کنند که برای خرید دستگاه جدید اقدام کنید.

انواع دلایل بروز ایرادات در دریل شارژی‌ها عبارت هستند از:

خرابی یا تمام شدن ذغال‌ها

ذغال‌ها از جمله کاربردی‌ترین قطعات دریل‌های شارژی هستند که به مرور زمان از کار می‌افتند و باید تعویض شوند. در صورتی که همچنان از ذغال بی‌کیفیت برای دستگاه استفاده کنید، ایراداتی در آن به وجود می‌آید. خوشبختانه در مدل‌های جدید این ابزار‌ها نشانگری به‌منظور اعلام وضعیت تمام‌شدن ذغال تعبیه شده است که به‌محض فعال‌شدن باید برای تعویض این قطعه اقدام کنید.

در صورتی که در دستگاه‌تان نشانگری وجود نداشت، با بروز برخی علائم متوجه این موضوع می‌شوید:

  • کاهش توان دستگاه
  • خاموش‌شدن‌های مداوم دستگاه
  • جرقه‌زدن به‌صورت مداوم
  • عملکرد نامناسب در حین انجام‌دادن کار‌ها
  • استشمام بوی نامطبوع از دستگاه

از کار افتادن باتری

از کار افتادن باتری دریل شارژی

از کار افتادن باتری، مهمترین دلیل ضعیف‌شدن دریل شارژی

در بسیاری از مواقع دلیل خراب‌شدن دریل شارژی از کار افتادن باتری است. باتری این دستگاه مانند باتری‌های دیگر طول عمر مشخصی دارد و بعد از مدتی ضعیف می‌شود. با قراردادن دریل در شرایط نامساعدی مثل محیط مرطوب، گرم یا سرد نیز احتمال آسیب‌رسیدن به باتری بالا می‌رود.

شما باید در استفاده و نگهداری از این دستگاه به برخی نکته‌ها توجه داشته باشید تا جلوی آسیب‌رسیدن به باتری را بگیرید:

  • باتری نباید همیشه به دریل متصل باشد؛ بنابراین بعد از استفاده حتماً این قطعه را از دستگاه جدا کنید.
  • نه‌تنها باتری، بلکه کلیه ابزارآلات‌تان را در معرض رطوبت قرار ندهید.
  • چنانچه دمای محیط خیلی سرد یا گرم است، از قرار دادن باتری در آنجا خودداری کنید.
  • در صورت تماس باتری با فلزات باید انتظار ضعیف‌شدن این قطعه را داشته باشید.
  • میزان شارژ باتری همواره باید در حد مشخصی حفظ شود. هیچ‌وقت اجازه ندهید که میزان شارژ دستگاه به صفر برسد.
  • شما می‌توانید به‌منظور افزایش عمر باتری این قطعه را داخل محفظه‌ای دربسته و دارای درپوش بگذارید.

سیم کشی معیوب

یکی دیگر از مهمترین مشکلات در دریل شارژی‌ها سیم‌کشی معیوب است. در صورت شل یا فرسوده‌شدن سیم‌ها، کارایی دریل مختل می‌شود، چون برق به درستی به موتور نمی‌رسد. در بسیاری از موارد سیم‌ها دچار مشکلاتی از جمله ساییدگی شده‌اند؛ بنابراین باید هرچه سریعتر برای حل این مشکل چاره‌ای بیندیشید.

از آنجا که تعویض سیم‌های آسیب‌دیده کاری حرفه‌ای است، توصیه می‌کنیم که انجام این کار را بر عهده نیروی متخصص بگذارید. کارشناس‌های حرفه‌ای بدون آسیب‌رساندن به سایر قطعه‌ها سیم‌ها را تعویض کرده و مشکلات مربوطه را از بین می‌برند.

تجمع گرد و غبار

اگر نشانه‌های ضعیف‌شدن دریل شارژی را دیدید، نگاهی به بخش‌های مختلف دستگاه‌تان بیندازید. گاهی تجمع گردوغبار روی بخش‌های مختلف دریل به‌خصوص چرخ‌دنده‌ها و موتور‌ها به‌قدری زیاد است که باعث عدم کارایی مفید دستگاه می‌شود. در واقع گردوغبار‌ها باعث گیر کردن دستگاه شده و بعد از یک بازه زمانی به‌طور کامل آنها را از کار می‌اندازد. برای جلوگیری از این مشکل کافیست در بازه‌های زمانی کوتاه یا هر بار بعد از انجام‌دادن کار‌ها گردوغبار‌ها را از روی دستگاه‌تان بزدایید.

گاهی گردوغبار به داخل محفظه دریل یا اطراف اجزای آنها نفوذ می‌کنند؛ بنابراین دستگاه را در حین تمیزکاری به‌صورت کامل بررسی کنید. یک راه‌حل عالی برای رفع این مشکل استفاده از هوای فشرده است که به‌طور کامل آثار آلودگی‌ها را از بین می‌برد.

تعمیرات خانگی یا حرفه ای دریل شارژی، کدام یک را انتخاب کنم؟

در برخی موارد مثل نشستن گردوغبار بر روی قطعه‌ها یا از کار افتادن باتری می‌توانید مشکل را خود در خانه حل کنید؛ بنابراین نیازی به دریافت کمک از نیروی متخصص ندارید. در برخی موارد مشکلات به‌قدری زیاد هستند که توسط خودتان و با تجهیزات معمولی در خانه برطرف نمی‌شوند، بنابراین در این زمان باید حتماً به‌سراغ مراکز معتبر برای تعمیر دریل شارژی بروید.

دریل شارژی‌ها تحت عنوان برند‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. شما می‌توانید نمایندگی تعمیرات برند دستگاه خود را بیابید و برای تعمیرات به‌سراغ آن بروید.

در برخی موارد شاید نیاز به تعویض قطعه‌ها است. از آنجا که قطعاً شما به همه قطعه‌ها دسترسی ندارید، بهترین راهکار مراجعه به مراکز تعمیراتی است. همچنین حتی در صورت موجود‌ بودن قطعه شاید در حین تعویض به سایر قطعات آسیب بزنید که این قطعاً مشکلات بیشتری برایتان به وجود می‌آورد؛ بنابراین پیشنهاد می‌دهیم در صورت بروز هرگونه آسیب به‌سراغ تعمیرکاران حرفه‌ای بروید.

نکته های مهم برای پیشگیری از آسیب دیدگی دریل شارژی

پیشگیری از آسیب دیدگی دریل شارژی

پیشگیری از آسیب‌دیدگی دریل شارژی با برخی نکات مهم

با رعایت برخی از نکته‌های مهم از ضعیف‌شدن دریل شارژی‌تان بر اثر عوامل مختلف جلوگیری می‌کنید:

  • در بازه‌های زمانی کوتاه یک چکاپ کامل برای دستگاه داشته باشید و وضعیت سلامت قطعه‌های مختلف آنها را بررسی کنید.
  • تمیزکاری بخش‌های مختلف دستگاه باعث حفظ عملکرد آنها در طولانی مدت می‌شود.
  • به ابعاد دریل شارژی، برند، وزن، سرعت چرخش، طراحی بدنه، مقدار مقاومت موتور، اندازه ۳ نظام و ویژگی‌های دیگر دستگاه در حین خرید توجه کنید تا مبادا دستگاهی ناکارآمد بخرید.
  • دستگاه‌هایی بخرید که دارای گارانتی معتبر هستند. با‌ داشتن گارانتی حتی در صورت بروز مشکل می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافه نواقص را برطرف کرده و دوباره از دستگاه استفاده کنید.
  • شما باید کاملاً متناسب با نوع پروژه‌هایتان اقدام به خرید دریل شارژی کنید. در صورتی که پروژه‌هایتان حرفه‌ای هستند، قطعاً مدل‌های معمولی این دستگاه برایتان کاربردی نداشته و بعد از مدتی آسیب می‌بینند. شما می‌توانید نوع فعالیتتان را قبل از خرید به کارشناس فروش بگویید تا او متناسب با پروژه‌ها دریل حرفه‌ای و کارآمدی را در اختیارتان بگذارد.
  • دستگاه را حتماً از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. فروشگاه‌های غیرحرفه‌ای ابزاری بی‌کیفیت را در اختیار مشتری‌ها می‌گذارند. این ابزار هرچند شاید در ابتدا به خوبی کار کنند، اما به مرور زمان ضعیف‌تر می‌شوند و در بازه زمانی کوتاهی کارایی خود را به‌صورت کامل از دست می‌دهند.

ضعیف شدن دریل شارژی، موضوعی مهم که باید جدی بگیرید!

در صورت مشاهده نشانه‌های ضعیف‌شدن دریل شارژی حتماً این موضوع را جدی بگیرید و به فکر راه‌چاره‌ای برای برطرف‌کردن مشکل باشید. اگر دلیلی برای ضعیف‌شدن دستگاه پیدا نکردید، هرچه سریعتر به‌سراغ مراکز تعمیرات بروید و در این مدت از دریل استفاده نکنید. مراکز تعمیرات دریل شارژی به‌دلیل داشتن تجهیزات کافی، دستگاه‌های قدرتمند و پرسنل حرفه‌ای در سریعترین زمان مشکل ضعیف‌شدن دستگاه‌تان را برطرف خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا