ابزارآلاتلوازم باغبانی

وسایل مورد نیاز باغبانی + معرفی هر آنچه که نیاز دارید + خرید

یک باغبان به چه وسایلی نیاز دارد؟ با ما همراه باشید تا با ابزارهای باغبانی آشنا شوید

امتیاز به این پست

یک باغبان خوب به چه وسایلی نیاز دارد تا بتواند به بهترین شکل ممکن باغ را مدیریت کند؟ اصلا بهترین ابزار ها را از کجا باید تهیه کرد؟ با ما در این پست همراه باشید چون قصد داریم به معرفی وسایل مورد نیاز باغبانی بپردازیم، تا شما را با بهترین ابزار های موجود آشنا کنیم.

یک باغبان خوب و حرفه ای باید ابزار های کاربردی و حرفه ای را هم داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن باغ را مدیریت کند، حالا این ابزار ها کدامند؟ و برای شروع باید چه ابزار های را تهیه کرد؟ اصلا یک باغبان چرا باید ابزار داشته باشد؟

بیشتر بخوانید: داشتن نردبان خوب و باکیفیت برای باغبانی کاربردی و لازم است. ما در پست بهترین مارک نردبان خانگی لیستی از بهترین محصولات و برند های موجود در بازار را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را هم مورد بررسی قرار دهید.

چرا به ابزار ها نیاز دارید؟

قطعا درختان هر باغی دچار بیماری می شود (حالا خداکنه برای شما این مشکل پیش نیاد) و برای درمان بیماری درختان باید از سم استفاده کنید، اما برای سمپاشی به ابزاری نیاز دارید؟ قطعا به سمپاش و یا برای قطع شاخه ها چه باید کرد؟ خوب استفاده اره و یا قیچی باغبانی می تواند کار شما را ساده کند.

در حقیقت هیچ باغبانی در جهان وجود ندارد که به ابزار نیاز نداشته باشد، شما برای مدیریت بهتر و اصولی باغ به ابزار نیاز دارید، پس همین الان به فکر تهیه بهترین و کاربردی ترین ابزار های موجود باشید چون واقعا لازمتان میشود.

معرفی وسایل مورد نیاز باغبانی

در این قسمت به معرفی ابزار های مورد نیاز باغبانی می پردازیم، دوستان این ابزارهای که ما معرفی میکنیم به شدت لازم و ضروری است پس پیشنهاد می کنم پس از مطالعه این پست نسبت به خرید این ابزار ها اقدام نمایید.

قیچی باغبانی

وسایل مورد نیاز باغبانی - قیچی باغبانی
قیچی باغبانی

قیچی باغبانی می تواند یکی از مهم ترین و ضروری ترین ابزار های مورد نیاز هر باغبانی باشد، شما با داشتن این ابزار میتوانید شاخه و برگ های اضافی و بیمار را از باغتان حذف کنید. در حقیقت یک باغبان خوب از این ابزار ها برای هرس کردن، بریدن شاخه های بیمار و خشک شده و پیوند استفاده میکند.(ما در پست راهنمای خرید قیچی باغبانی به معرفی این ابزار ها پرداخته ایم)

جهت خرید اینترنتی بهترین قیچی های باغبانی کلیک نماید

قیچی مخصوص پیوند

وسایل مورد نیاز باغبانی - قیچی پیوند زنی
قیچی مخصوص پیوند زدن

یک باغبان حرفه ای باید بتواند درخت های خود با پیوند زدن اصلاح نمایید، برای این کار شما می توانید از چاقو های پیوند زنی و یا قیچی های مخصوص پیوند استفاده کنید. در حقیقت قیچی های مخصوص پیوند فقط برای پیوند زدن کاربرد دارند و شما می توانید بهترین پیوند ها را با این ابزار ها انجام دهید. پس اگر دوست دارید پیوند زدن را هم یاد بگیرید از این ابزار ها غافل نشوید.(جهت مشاهده و مطالعه بیشتر می توانید به پست راهنمای خرید قیچی پیوند مراجعه نمایید)

اما قبل از خرید قیچی های مخصوص پیوند باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • اندازه و وزن قیچی: وزن قیچی مخصوص پیوند باید سبک  و کم وزن باشد تا دستتان در حین کار خسته نشود، زیرا پیوند زدن نیاز به دقت بالایی دارد.
  •  جنس تیغه: پیوند زدن بسیار حساس است و باید برش ها بادقت بالایی انجام شود پس به جنس تیغه آن دقت کنید و محصولی را انتخاب کنید که جنس آن با کیفیت و ایده ال باشد.(فولاد یکی از جنس های با کیفیت است)
  • جنس دسته: حنس دسته می تواند بسیار مهم باشد، شما باید محصولی را انتخاب کنید بسیار خوش دست، سبک و مقاوم باشد.
  • طراحی قیچی: سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که طراحی آن به سبک ارگونومیک باشد باشد تا دستتان در حین کار خسته نشود.
  • قفل دار یا بدون قفل؟ هلورین به شما پیشنهاد می دهد که از قیچی های دارای قفل استفاده کنید تا هر وقت به آن نیاز نداشتید آن را قفل کنید.

جهت خرید اینترنتی قیچی مخصوص پیوند کلیک نمایید

اره باغبانی

وسایل مورد نیاز باغبانی - اره باغبانی
اره باغبانی

قطعا اره باغبانی یکی از بهترین و کاربردی ترین ابزار های مورد نیاز یک باغبان است، شما با اره های باغبانی می توانید شاخه های بزرگ را ببرید، هرس کردن را آسان کنید و به کلی می توانید تمامی شاخه های بیمار و اضافی باغ را از بین ببرید.

اما یک اره خوب باید چه ویژگی های داشته باشد: سریع بودن، تیز بودن، ارگونومیک بودن، مقاوم بودن، انعطاف پذیر بودن و… از جمله ویژگی های یک اره باغبانی مناسب است.(جهت مطالعه بیشتر میتوانید به پست راهنمای خرید اره باغبانی مزاجعه نمایید. البته در پست بهترین مارک اره باغبانی، قوی ترین مارک های سازنده این محصولات را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را هم مورد بررسی قرار دهید.)

جهت خرید اینترنتی اره باغبانی کلیک نمایید

سمپاش

وسایل مورد نیاز باغبانی - سمپاش
سمپاش

قطعا همگی ما با کاربرد سمپاش ها آشنا هستیم و همانطور که از نام آن پیداست، سمپاش برای سمپاشی استفاده می شود اما در باغبانی چه کاربردی دارد؟ در حقیقت کاربرد اصلی سمپاش ها در باغبانی است. باغ و درختان را باید در فصل های مختلفی سمپاشی کرد تا آفت ها هیچ زیانی به درختان و باغهای شما وارد کنند. به طور کلی موارد زیر از جمله کاربرد های سمپاش ها محسوب می شود:

  • سمپاش می تواند محیط وسیعی را سمپاشی کند.
  • سمپاش افت های درختان و گیاهان را از بین می برد.
  • سمپاش می تواند از به هدر رفتن سم جلوگیری کند.
  • به کمک سمپاش می تواند همه ی قسمت های یک گیاه یا درخت را سمپاشی کند.

اما بهترین مارک سمپاش کدام است؟ رونیکس، سیلور، کنزاکس، زانکو، اکتیو تولز، هیوندای، وینکس و… از جمله بهترین و با کیفیت ترین مارک های تولید کننده سمپاش هستند و هلورین پیشنهاد می دهد در هنگام خرید اسامی این برند ها را به یاد داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ما در پست بهترین سمپاش موتوری پشتی جدیدترین و با کیفیت ترین سمپاش های موتوری پشتی را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را هم مورد بررسی قرار دهید.

جهت خرید اینترنتی اره باغبانی کلیک نمایید

چاقوی مخصوص پیوند

وسایل مورد نیاز باغبانی - چاقوی باغبانی
چاقو مخصوص پیوند

جاقو و چاقوی مخصوص پیوند زدن از جمله وسایل مورد نیاز باغبانی است که باید آن را تهیه کنید، اما سوال؟ با وجود داشتن قیچی مخصوص پیوند چه نیازی به این چاقو ها است؟ شما می توانید با این چاقو ها شاخه ها کوچک را ببرید، پیوند بزنید، قلمه های پیوند را آماده کنید. البته کاربرد این چاقو ها به مراتب بیشتر از این مواردی است که ما به آن اشاره کردیم و این را شما در حین کار متوجه خواهید شد. اما فبل از خرید چاقوی مخصوص پیوند به این نکته ها توجه کنید:

  • جنس تیغه: برش دادن چوب بسیار کار سختی است و اگر جنس تیغه چاقوی شما مناسب و مرغوب نباشد، قطعا نمیتوانید پیوند دلخواه خود را بزنید، پس سعی کنید بهترین جنس چاقوی پیوند را انتخاب کنید(پیشنهاد ما استفاده از چاقوی های با تیغه فولادی است)
  • دسته چاقوی پیوند: دسته این چاقو ها باید بسیار محکم و البته سبک باشند، معمولا دسته این محصولات را از جنس چوب می سازند زیرا از دست لیز نمی خورد و کیفیت بالای هم دارد.
  • طراحی ارگونومیک: طراحی چاقوی پیوند زنی باید ارگونومیک باشد تا در هنگام استفاده از آن دچار خستگی نشوید.

جهت خرید اینترنتی چاقوی مخصوص پیوند کلیک نمایید

نوار پیوند

وسایل مورد نیاز باغبانی - نوار پیوند
نوار مخصوص پیوند

بعد از پیوند زدن درخت باید آن را بپوشانید تا پیوند در اثر سرما و گرما از بین نرود، معمولا باغبان ها از نوار های مخصوص پیوند استفاده میکنند زیرا محکم، مناسب و کاربردی برای این این کار است. البته شما می توانید از نایلون هم برای این کار استفاده نمایید.

نکته های برای خرید نوار پیوند

  • مطما شوید که نوار پیوند سفید رنگ است زیرا گرما را دفع می کند.
  • مطمئن شوید نوار پیوند به اندازه کافی محکم است و بر اثر فشار پاره نمی شود.
  • به متراژ آن دقت کنید، معمولا طول این نوار ها از ۵۰ متر شروع و به ۲۰۰ متر ختم میشود.
  • عرض بر چسب، حتما به عرض برچسب دقت کنید که از عرض مناسبی برخوردار باشد.

جهت خرید اینترنتینوار پیوند کلیک نمایید

نتیجه گیری

خوب یک باغبان خوب باید یکسری ابزار را تهیه کند تا بتواند کار های باغ را انجام دهد، قیچی باغبانی، قیچی مخصوص پیوند، چاقوی پیوند، اره، سمپاش از جمله ابزار های مهم و کاربردی است که هر باغبانی باید آنها را تهیه کند.

دوستان باغبان، اگر در این پست “وسایل مورد نیاز باغبانی” موردی دیدید و یا ابزار دیگری هست که من آن را از قلم انداخته ام لطف کنید آن ابزار را برای بنده کامنت کنید تا آن را در سایت قرار دهم. ممنون از توجه شما باغتان پر ثمر باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا