رپورتاژزنانهمد و پوشاکمردانه

هابلوت در مقابل امگا،کدام برند ساعت لوکس بهتر است؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

امروز، دو برند معتبر ساعت لوکس، Hublot در مقابل Omega را بررسی خواهیم کرد. بسته به اینکه چگونه سوال پرسیده می شود، می توان به سوال اینکه کدام برند بهتر است پاسخ های متفاوتی داد. هر دو برند بسیار برجسته هستند و اغلب هنگام جستجوی یک ساعت لوکس از ساعت سازان معتبر سوئیسی مورد توجه قرار می گیرند. ممکن است در فکر خرید باشید، اما برای انتخاب بین Hublot و Omega آنقدر گیج شده اید، زیرا هر دو برند ساعت های عالی تولید می کنند. در این مقاله سوالات اصلی که احتمالاً هنگام مقایسه Hublot و Omega از خود خواهید پرسید، بحث خواهد شد. اما ابتدا، بیایید نگاهی به تاریخچه هر برند بیندازیم.

تاریخچه مختصر امگا

این برند مشهور ساعت های لوکس در سال ۱۸۴۸ تاسیس شد. سال تاسیس آن به تنهایی به شما سرنخی از میزان معتبر بودن برند می دهد. به این ترتیب، ساعت امگا بیشتر به عنوان یک رده بالای صنعت ساعت در نظر گرفته می شود.

در طول دهه ۱۸۰۰، امگا بر ساخت و گسترش نام تجاری خود با تولید ساعت های مکانیکی با کیفیت بالا تمرکز کرد. این شرکت توانسته بود اعتماد و اعتبار مشتری خود را در صنعت ساعت افزایش دهد.

این برند به دلیل کامل ساختن ساعت‌سازی و ارائه برجسته‌ترین ساعت‌های موجود در بازار، هم از نظر عملکرد و هم از نظر زیبایی‌شناسی، مشهور است. در سال ۱۹۳۲، این برند نام خود را با زمان‌سنجی رسمی بازی‌های المپیک در لس‌آنجلس، کالیفرنیا، بیشتر کرد.

در طول صدمین سالگرد خود در سال ۱۹۴۸، این برند یکی از برجسته ترین سری های ساعت خود را معرفی کرد: Seamaster. Seamaster یکی از برجسته ترین مدل های ساعت تا به امروز در نظر گرفته می شود.

در سال ۱۹۶۲، این برند Speedmaster را معرفی کرد، خط ساعت معروف دیگری و اولین خط ساعتی که به فضا رسید، زمانی که Wally Schirra، فضانورد، آن را در طول ماموریت Mercury Sigma 7 پوشید. در سال ۱۹۶۹، زمانی که فضانوردی به نام باز آلدرین، اسپیدمستر را در طول فرود تاریخی بر ماه پوشید، نام تجاری امگا به شهرت بیشتری دست یافت.

زمانی که ساعت Speedmaster نقش مهمی در ماموریت نجات خدمه آپولو ۱۳ ایفا کرد، قابلیت اطمینان و انعطاف‌پذیری این برند بیشتر تقویت شد. با این وجود، این برند تا دهه ۹۰ به محبوبیت جریان اصلی دست پیدا نکرد. در آن زمان امگا به ساعت مجاز فرنچایز ۰۰۷ تبدیل شد و از آن در فیلم های جیمز باند استفاده شد.

این به طور قابل توجهی به گسترش نام تجاری امگا کمک کرد. امروزه امگا یکی از معتبرترین برندها برای خرید ساعت سوئیسی در سطح جهان است.

images_1694898695_65061a073ab9c.jpg

تاریخچه مختصر Hublot

برند Hublot در سال ۱۹۸۰ تاسیس شد و آن را به یک تازه وارد قابل مقایسه در صنعت ساعت سازی تبدیل کرد. ساعت هابلوت پس از اینکه یک ساعت ساز ایتالیایی به نام Carlo Crocco سنت شکنی برای توسعه این برند معتبر ساعت ایجاد کرد.

کارلو کروکو وارث شرکت عمویش، گروه بیندا، سلسله ای بسیار محترم و معتبر بود که به خاطر تولید ساعت های تخصصی بریل شهرت داشت. در سن ۳۲ سالگی، کارلو مشتاق تحقق رویای طراحی ساعت خود شد.

کارلو از سنت های خانوادگی سرپیچی کرد و تصمیم گرفت که تنها باشد. در چهار سال بعد، او ۴ میلیون دلار جمع آوری کرد که بیشتر آن ثروت اوست. او سپس یک کارخانه ساعت سازی ساده در سوئیس تأسیس کرد که مرکز صنعت ساعت بود. در سال ۱۹۸۰، کارلو کروکو MDM Geneva را راه اندازی کرد و ساعت Hublot را در نمایشگاه ساعت بازل ورلد معرفی کرد. این ساعت در نمایشگاه هیجان انگیز شد.

بر خلاف ساعت‌های دیگر با طلا، چرم و سایر مواد عجیب و غریب به عنوان بند، بند Hublot از لاستیک دقیق، سبک و بادوام ساخته شده بود که کارلو بیش از ۱ میلیون برای توسعه آن هزینه کرد.

ساعت‌های Hublot در آن زمان با طراحی زیبا و باریک طراحی شده بودند. ساعت جدید به سرعت در فضای ساعت های لوکس محبوب شد، اما در فضای تجاری، مردم در خرید طراحی منحصر به فرد Hublot کند بودند.

تیم فروش Crocco در دهه ۱۹۸۰ به بازاریابی طرح رادیکال جدید Hublot و متقاعد کردن مشتریان برای سرمایه گذاری در طراحی جدید پرداخت. برند Hublot به آرامی در سراسر اروپا و ایالات متحده گسترش یافت، زیرا رقابت با برندهای قدیمی و معتبر ساعت کاری بسیار بزرگ است.

در سال ۱۹۹۳، این شرکت در نبرد فروش سخت پیروز شد. زمانی که ساعت‌های آن توسط افراد مشهوری مانند کندیس برگن، شاهزاده آلبرت موناکو، التون جان، و جورجیو آرمانی به رسمیت شناخته شد و مورد استفاده قرار گرفت، به نقطه عطفی دست یافت. در اوایل دهه ۲۰۰۰، محبوبیت شرکت شروع به کاهش کرد تا اینکه کلد بیور در سال ۲۰۰۴ مدیر عامل این برند شد.

او در نمایشگاه ساعت ۲۰۰۵ بازل ورلد، گاه نگاری بیگ بنگ را معرفی کرد. بیگ بنگ علاقه مندان به نمایشگاه بازل را به وجد آورد. اکثر آنها از طراحی جدید که با طرح های سنتی شناخته شده متفاوت بود خوشحال بودند.

این ساعت بزرگ، Hublot را در کانون توجه قرار داد و فروش آنها را افزایش داد. همچنین تمجیدها و جوایز بسیاری از جمله جایزه طراحی معتبر در جایزه بزرگ ساعت‌سازی ژنو دریافت کرد. امروز، هابلوت با طراحی پیشگامانه‌اش، ریشه محکمی در صنعت ساعت‌های مجلل دارد.

images_1694898699_65061a0bf38d8.jpg

مقایسه Hublot و Omega: کدام یک برند لوکس بهتر است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، این دو برند همه به خوبی شناخته شده، معتبر هستند و ساعت های فوق العاده ای تولید می کنند. با این حال، وقتی Hublot و Omega را با هم مقایسه می کنیم، یکی باید بهترین باشد، حتی اگر با اختلاف کمی باشد.
Hublot در مقابل امگا: کدام برند بیشتر شناخته شده است؟

تفاوت در سال تاسیس به تنهایی به شما نشانه ای از شناخت این دو برند می دهد. در حالی که Omega در سال ۱۸۴۸ تاسیس شد، Hublot در سال ۱۹۸۰ تاسیس شد. Omega دومین برند معتبر ساعت سوئیسی است.

همچنین هفتمین برند سوئیسی شناخته شده در سراسر جهان است، در حالی که Hublot چهلمین برند سوئیسی شناخته شده است. امگا حدود ۷۰ درصد در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است، در حالی که Hublot چیزی به طور قابل توجهی کمتر از آن دارد.

با این حال، این بدان معنا نیست که Hublot شرکت بزرگی نیست. این یک برند بزرگ است که ساعت‌های فوق‌العاده تولید می‌کند و دستاوردهای زیادی در صنعت ساعت به دست آورده است. اما هنوز ساعت ها و دستاوردهای آنها با امگا قابل مقایسه نیست.

وقتی هر ساعت را می پوشید، تعریف های متفاوتی وجود دارد. بیشتر «چه ساعت امگا خوبی است» را بیشتر از «چه ساعت خوب Hublot» خواهید شنید، زیرا افرادی که علاقه‌مند به ساعت مچی نیستند، امگا را بیشتر از Hublot به خاطر می‌آورند.
Hublot در مقابل امگا: کدام برند معتبرتر است؟

Hublot انواع ساعت‌ها را تولید می‌کند، اما به اندازه Omega مشهور نیست، زیرا مدل‌های نمادین کمی مانند ساعت جیمز باند و Moonwatch دارد که از نظر دوستداران ساعت به عنوان یکی از معتبرترین مجموعه‌های دنیا محسوب می‌شود.

Hublot کالیبرهای مکانیکی دقیق و قابل توجهی را برای ساعت‌های خود ارائه می‌کند، اگرچه آنها به اندازه ساعت‌های مکانیکی منحصربه‌فرد نیستند. Hublot همچنین به دستاوردهای برجسته دیگری دست یافته است که آنها را به یک برند معتبرتر تبدیل کرده و مهارت آنها را تقویت کرده است.

برخی از ساعت هایی که اعتبار آنها را ارتقا می دهند عبارتند از MP-02 Key of Time و Big Bang Unico Ferrari که از کالیبر داخلی مانند Hublot UNICO HUB1241 استفاده می کند.

Hublot در مقابل امگا: کدام برند ارزش بیشتری دارد؟

اگرچه اکثر آنهایی که می توانند ساعت های Hublot یا Omega را بخرند، به سختی دلیلی برای فروش آن دارند، خوب است که ارزش فروش مجدد این دو مارک ساعت را بررسی کنیم. امگا یک برند معروف است. بیشتر ساعت های آن به دلیل جایگاه نمادین و نادر بودن، ارزش فروش مجدد بالایی دارند.

با این حال، در مقایسه با قیمت اصلی که در ابتدا برای یک ساعت امگا یا Hublot پرداخت کردید، در هنگام فروش مجدد ساعت Hublot در مقایسه با فروش مجدد ساعت امگا، ارزش فروش مجدد بیشتری خواهید داشت. اما مهم است که توجه داشته باشید که هر چه برند بهتر باشد، هنگام فروش مجدد محصول، قیمت بهتری دریافت خواهید کرد.

این یک قانون کلی است که برای همه محصولات اعمال می شود. این بدان معنی است که ممکن است هنگام فروش مجدد ساعت امگا ارزش بیشتری کسب کنید زیرا معتبرتر، شناخته شده تر و معتبرتر است.

نتیجه

مقایسه Hublot و Omega آسان نیست، زیرا هر دو برندهای متمایز و لوکس هستند. اما امگا در مقایسه با Hublot برند لوکس بهتری است. این به این دلیل است که آنها تولید خروجی بیشتری نسبت به Hublot دارند. از نظر شناخت، ارزش برند امگا تقریباً هفت برابر Hublot است و ۷۰٪ در سطح بین المللی شناخته شده است.

مدل ساعت آنها، Speedmaster که برای فضانوردان طراحی شده است، اولین ساعت روی ماه بود. این امر بر شهرت و اعتبار آنها می افزاید. با هزاران مدل برای انتخاب، حرکات مکانیکی امگا توسط METAS و COSC تایید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا