رپورتاژمقالات آموزشی

راهنمای انتخاب بهترین چراغ کمپینگ

۵/۵ - (۱ امتیاز)

رپورتاژ آگهی: یکی از فعالیت‌های بسیار پرطرفداری که در فضای باز انجام می‌شود، کمپینگ (camping) است. معمولاً افرادی طرفدار این فعالیت هستند که نسبت‌به طبیعت‌گردی علاقه‌مند بوده و ماجراجویی را دوست دارند؛ اما برای انجام این فعالیت، فرد مشتاق به لوازم بسیاری نیاز دارد. از جمله تجهیزات و وسایل کمپینگ موردنیاز می‌توان به چراغ کمپینگ اشاره کرد.

چراغ‌ کمپینگ از وسایل بسیار ضروری برای این فعالیت محسوب شده و فرد حتماً در طبیعت به آن نیاز پیدا می‌کند؛ به خصوص زمانی که در ارتفاع قرار داشته باشد، چراکه نور حاکم بر فضا بسیار ناچیز است. با توجه به اهمیت استفاده از چراغ‌ کمپینگ، در این مطلب ما تصمیم داریم شما را با نکاتی در رابطه با خرید این وسیله پرکاربرد آشنا سازیم. همراه ما باشید!

وسایل کمپینگ و کوهنوردی

چگونه بهترین چراغ کمپینگ را انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال خرید یک چراغ مسافرتی خوب برای کمپینگ هستید، باید ویژگی‌های چراغ را در ۴ جنبه به‌صورت زیر مورد بررسی قرار دهید:

جنبهٔ اول؛ نوع چراغ کمپینگ

یکی از مهم‌ترین موارد و ویژگی‌های چراغ که باید حتماً آن را بررسی کنید، نور چراغ است. برای بررسی نور چراغ کمپینگ، شما باید دو مورد زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع منبع نور هدلامپ

نوع منبع نور در انتخاب چراغ مسافرتی اهمیت بسیار زیادی دارد. در اغلب موارد لامپ‌های ال‌ای‌دی (LED) در ساخت چراغ قوه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. لامپ‌های ال‌ای‌دی مزایای زیادی دارند و در صورت خرید چراغ کمپینگ با این نوع از لامپ‌ها، شما از مزایایی مانند مصرف پایین انرژی، نور قوی و عمر مفید طولانی چراغ برخوردار می‌شوید. برخی از مدل‌های مختلف این نوع از چراغ‌ها قابلیت کنترل شدت نور را هم دارند. چراغ پیشانی یکی از چراغ‌های مسافرتی است که دارای منبع نور قوی می‌باشد.

  • نوع باتری

از دیگر موارد حائز اهمیت در چراغ کمپینگ، می‌توان به نوع باتری اشاره کرد. باتری‌های آلکالاین یا لیتیوم جزو باتری‌های قابل‌شارژ بوده و امروزه از آن‌ها در ساخت چراغ قوه‌ها استفاده می‌کنند. معمولاً باتری‌های شارژی نسبت‌به باتری‌های یک‌بارمصرف اقتصادی‌تر هستند.

جنبهٔ دوم؛ ویژگی‌های فنی چراغ کمپینگ

جنبه‌ٔ دومی که شما باید آن را قبل از خرید چراغ کمپینگ مدنظر قرار دهید، ویژگی‌های فنی آن است. برای این منظور باید به ویژگی‌های زیر توجه کنید:

  • شدت نور

شدت نور ویژگی بسیار مهمی‌ است که باید قبل از خرید و انتخاب چراغ کمپینگ به آن توجه داشته باشید. برای انتخاب شدت نور چراغ شما تنها باید به نیاز خود توجه کنید. در برخی مواقع، ممکن است به یک چراغ با نور ضعیف، متوسط یا قوی نیاز پیدا کنید. ضمن این‌که این نکته را به‌خاطر بسپارید، هر اندازه شدت نور چراغ کمپینگ بالاتر باشد، بدون شک مصرف باتری آن بیشتر خواهد بود.

  • برد نور

از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم در انتخاب چراغ‌ کمپینگ، می‌توان به میزان برد نور اشاره کرد. منظور از برد نور، فاصلهٔ تولید نور و ایجاد روشنایی مؤثر در محیط است. بازهم انتخاب میزان برد نور تنها به نیاز شما بستگی دارد و با توجه به نیاز خود، می‌توانید چراغ کمپینگی با برد کم، متوسط یا بالا خریداری کنید.

  • میزان کارکرد باتری

مدت زمان باتری چراغ شارژی هم از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که امکان دارد شما در کمپینگ مدت زمان زیادی به هیچ منبع انرژی دسترسی نداشته باشید. با وجود این پیشنهاد می‌کنیم حتماً از چراغ‌‌قوه‌هایی که زمان کارکرد باتری آن‌ها بالاست، استفاده کنید.

چراغ کمپینگ

جنبهٔ سوم؛ ویژگی‌های عملیاتی

سومین جنبه‌ای که باید هنگام خرید و انتخاب چراغ‌ کمپینگ مدنظر قرار دهید، ویژگی‌های عملیاتی چراغ کمپینگ است. برای بررسی ویژگی‌های عملیاتی چراغ کمپینگ، تنها باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • وزن و اندازهٔ چراغ چادر

برای کمپینگ، وزن و اندازهٔ چراغ کمپینگ اهمیت زیادی دارد. با توجه به سختی این فعالیت و فعالیت بدنی بالای آن، بهتر است که چراغ کمپینگ‌هایی سبک و کوچک انتخاب کنید. چنین چراغ کمپینگ‌هایی را به‌راحتی می‌توانید با خود حمل کرده و در کوله‌پشتی یا کیسهٔ خود جای دهید. این مورد را در انتخاب چراغ چادر  کوهنوردی و کمپینگ نیز باید در نظر بگیرید.

  • برخورداری از خاصیت ضدآب بودن

با توجه به این‌که مسیر کمپینگ ممکن از دل کوهستان عبور کرده و شرایط آب‌وهوایی موجود در محیط مرطوب باشد، حتماً باید چراغ‌هایی را که در مقابل باران و رطوبت مقاوم‌اند و از استانداردهای ضدآب برخوردارند، انتخاب کنید.

  • ساختار محکم

چراغ کمپینگی که برای کمپینگ مورد استفاده قرار می‌دهید، باید حتماً مقاوم باشد، چرا که چراغ مسافرتی موردنظر شما باید بتواند ضربه‌هایی را که امکان دارد در مسیرهای سخت و قوس‌بندی‌شدهٔ کوهستان به آن وارد شود، دوام بیاورد.

جنبهٔ چهارم؛ نکته‌هایی در رابطه با انتخاب چراغ

چراغ‌‌قوه‌ای که قصد دارید آن را خریداری کنید، از جنبه‌های زیر مورد بررسی قرار دهید:

  • بررسی نقد و نظرات کاربران

بهتر است برای آن‌که انتخاب خوبی داشته باشید، تمامی نقدها و نظرات کاربران را در رابطه با محصول مورد نظر بررسی کرده و از بازخوردها و تجربه‌های آن‌ها در رابطه با کیفیت چراغ و عملکرد کاربران استفاده کنید.

  • بررسی کیفیت و قیمت

نکتهٔ مهمی که شاید بسیاری از شما نسبت‌ به آن بی‌توجه باشید، تعادل بین نسبت کیفیت و قیمت است. این مسئله اهمیت زیادی داشته و نباید نسبت‌ به آن بی‌توجه باشید.

بهترین چراغ‌ها برای کمپینگ کدام‌ها هستند؟

افرادی که مایل به انجام این فعالیت هستند و آن را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند، می‌توانند از مدل چراغ‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنند. این مدل چراغ‌ها از نظر قیمت هم بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و عمر طولانی دارند:

چراغ قوه فانوسی شارژی

یکی از انواع چراغ‌های کمپینگ، چراغ‌های فانوسی هستند. این مدل از چراغ قوه‌ها از مدل‌های مختلفی برخوردار بوده و شما می‌توانید درزمینه‌های مختلفی از آن‌ها استفاده کنید. چراغ‌ شارژی فانوسی ابعاد متناسبی برای کمپینگ دارد و وزن آن چندان بالا نیست از همین رو می‌توان آن‌ها را به‌راحتی داخل داشبورد ماشین، کوله‌پشتی یا جعبه ابزار قرار داد.

باتری قدرتمندی که در این مدل از چراغ‌‌قوه‌ها تعبیه شده‌است، می‌تواند به مدت ۴ ساعت، روشنایی موردنیاز برای محیط را تأمین کند. این مدل از چراغ‌‌قوه‌ها دارای سه حالت نوردهی مختلف زیاد، متوسط و کم هستند. برای مواقع اضطراری نیز می‌توانید از حالت چشمک‌زن آن استفاده کنید.

برای شارژ این مدل از چراغ‌های کمپینگ، تنها به یک کابل USB نیاز خواهید داشت. با توجه به این مسئله، دیگر نیاز نیست چندین باتری همراه خود داشته باشید، تنها به یک پاوربانک برای طبیعت‌گردی خود نیاز پیدا می‌کنید. چراغ‌ قوه‌های فانوسی یک قلاب اتصال هم دارند که به‌منظور نگه‌داری چراغ در ارتفاعات بلند مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه‌بر این، مگنتی قوی هم‌ روی این مدل از چراغ‌ها وجود دارد که به نگه‌داری آن روی سطح فلزی کمک می‌کند.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد چراغ قوه‌های فانوسی، برخورداری از طیف رنگی زرد است، این طیف رنگی برای استفادهٔ طولانی مدت از طیف رنگی یخی و سفید مناسب‌تر خواهد بود.

چراغ کمپینگ GM-407

این مدل چراغ قوه یک محصول ایرانی به‌شمار می‌آید که اکثر کاربران از استفاده از آن بسیار راضی بودند. نسبت‌به چراغ‌ قوه فانوسی، این مدل قیمت مناسب‌تری دارد، از همین رو اگر قیمت برای شما فاکتور بسیار مهمی است، می‌توانید از این مدل چراغ‌های کمپینگ استفاده کنید.

چراغ‌ کمپینگ های شارژی مدل خورشیدی

با توجه به این‌که کمپینگ یک فعالیت طبیعت‌گردی است و امکان این‌که به منابع انرژی دسترسی چندانی نداشته باشید وجود دارد، با توجه به این مسئله، باید نورافکن کمپینگی داشته باشید که در طی روز بتواند با استفاده از نور خورشید، انرژی خود را تامین کرده و روشنایی موردنیاز شما در شب را فراهم کند.

این مدل از چراغ کمپینگ ها هم با استفاده از درگاه یواس‌بی و هم به‌وسیلهٔ نور خورشید شارژ می‌شوند و قابلیت شارژ راحتی دارند. ضمن این‌که این چراغ کمپینگ به شما امکان می‌دهد برخی از وسایل بسیار ضروری خود مانند تلفن همراهتان را در صورت نداشتن شارژ، شارژ کنید. وزن پایین، کیفیت ساخت بالا و طراحی فوق‌العاده، همه و همه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این مدل از چراغ قوه‌ها را به یکی از بهترین چراغ‌ها برای کمپینگ تبدیل شوند.

چراغ کمپینگ cg_01

در سفرهای خارج از شهری، برخورداری از یک چراغ‌‌قوه که بتواند در کنار خودرو محیط را برای شما پرنورتر کند، اهمیت بسیار زیادی دارد. ضمن این‌که اگر چراغ قوه شما از قابلیت اتصال به باتری خودرو هم برخوردار باشند، بهتر خواهد بود. یکی از مدل چراغ‌هایی که تمامی ویژگی‌های گفته‌شده را دارد و از محصولات بسیار کاربردی در سفر به‌شمار می‌رود، چراغ‌های cg-01 هستند.

این مدل چراغ‌ها بسیار کاربردی بوده و شما می‌توانید در سفرهای برون‌شهری خود، از آن‌ها استفاده کنید. اگر اهل سفر و گشت‌وگذار داخل کویر با آفرود هستید، این چراغ‌ها بهترین انتخاب برای شما خواهند بود و می‌توانید به کمک آن‌ها، روشنایی قابل‌توجهی در کمپ خود به‌وجود آورید.

چراغ cg-01

نتیجه‌گیری

در این مطلب ما سعی داشتیم شما را با اصول انتخاب بهترین چراغ کمپینگ آشنا سازیم. همان‌طور که دریافتید، برای انتخاب چراغ کمپینگ خوب، شما باید به بسیاری از ویژگی‌های آن مانند نوع باتری، ویژگی‌های فنی، نوع منبع نور و ویژگی‌های علمیاتی آن توجه داشته باشید. ضمناً قبل از تکمیل خرید، فراموش نکنید که نظرات کاربران و منتقدان را مورد بررسی قرار داده و نسبت‌به تعادل بین کیفیت و قیمت به اطمینان کامل دست پیدا یابد. در آخر ذکر این نکته ضروری است که شما با خرید چراغ کمپینگ خوب و باکیفیت، بدون شک سفری لذت‌بخش‌تر به دل طبیعت تجربه‌ خواهید کرد.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا