مقالات آموزشی

دهان شویه خانگی و معرفی ۸ دهان شویه فوق العاد تاثیر گذار

امتیاز به این پست

حفظ سلامتی دهان و دندان برای هر کسی که خواهان سلامتی است بسیار مهم است. دندان های زیبا و سفید، بئی خوش دهان و سلامت لثه می تواند آرزوی هر کسی باشد. اما چطور باید به این آرزو دست پیدا کرد؟ ما در این پست (آموزش ساخت دهان شویه خانگی) به این موارد خواهیم پرداخت پس تا انتهای مقاله ما را همرای نماید.

 برای حفظ سلامت دهان و دندان چه باید کرد؟

برای حفظ سلامت دهان و دندان باید سه عامل مهم و حیاتی در حفظ سلامت دهان و دندان را در نظر بگیرد.

هر کدام از عوامل فوق باید به صورت مرتب و منظم انجام شود و نبود هر کدام از آنها می تواند در حفظ سلامتی دهان و دندان خلل وارد کند. ما در پست ر اهنمای خرید دهان شویه به طور کامل در مورد دهان شویه های موجود در دارو خانه و فروشگاه های اینترنتی پرداخته ایم و در این مقاله نیز در مورد ساخت دهان شویه خانگی مطالبی را ارائه می نماییم.

دهان شویه چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

دهان شویه ها موادی مایع هستند که عاملی مهم در حفظ سلامت دهان و دندان محسوب می شوند. دهان شویه ها می توانند دهان را خوشبو، لثه ها را سالم و مانعی در برابر پوسیدیگی دندان ها ایجاد کنند.

بطور کلی متخصصان دهان و دندان برای حفظ سلامتی دهان و دندان استفاده از دهان شویه ها را برای شخصی پیشنهاد می دهند و درواقع دهان شویه ها نقش تکمیل کننده سلامتی دهان و دندان را ایفا می کند.

اما شاید شما نخواهید از دهان شویه های موجود در داروخانه و یا فروشگاه های اینترنتی استفاده کنید(به دلیل عوامل مالی) ما در پست ۲۵ نوع از بهترین دهان شویه های کاربردی و کاملا طبیعی را برای شما آماده کرده ایم  قطعا می توانید بودنه هیچ مشکلی از آن ها استفاده کنید.

نکته مهم: هیچ وقت دهان شویه های خانگی نمی توانند مانند دهان شویه های موجود در دارو خانه عمل کند پس سعی کنید از معتبر ترین مرکز ان را تهیه کنید(هزینه بسیار اندکی دارد).

پیشنهاد برای شما: آموزش کشیدن رژ لب

تفاوت دهان شویه های خانگی با دیگر دهان شویه ها

ُدهان شویه خانگی

دهان شویه ها به طور کلی برای حفظ سلامت دهان و دندان مورده استفاده قرار می گیرد، از اینرو شرکت های فعال در تولید دارو های سلامت دهان و دندان اقدام به تولید دهان شویه می کنند این دهان شویه های مور تایید سازمان های بهداشتی می باشند و نقش بسیار زیادی در تامیین سلامت دهان و دندان را دارند و تیم هلورین به شما توصیه میکند که از این دهان شویه ها که مور تایید نهاد های بهداشتی است استفاده کند.

اما در گاهی برای شما پیش می آید که دهان شویه در دست رس نباشد در مواقع می توانید از دهان شویه های خانگی استفاده کنید و تاثیر بسیار خوبی هم بر دهان و دندان شما می گذارد در ادامه این پست ( ساخت دهان شویه خانگی ) ما ۲۵ نوع از بهترین دهان شویه های خانگی را برای شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی ۸ نوع دهان شویه خانگی فوق العاد تاثیر گذار   

در این بخش به معرفی ۱۸ نوع دهان شویه خانگی و طبیعی می پردازیم که در صوت نبود سایر دهان شویه ها می توانید از این دهان شویه های خانگی استفاد کنید.

دهان شویه جوش شیرین

 

دهان شویه خانگی - داهان شویی با جوش شیرین
دهان شویه جوش شیرین

یکی از معروف ترین خاصیت جوش شیرین، خاصیت سفید کننده گی دندان های می باشد. جوش شیرین یک عامل پاک کننده دندان ها می باشد و پلاک های دندان را از بین می برد و باعث سفیدی دندان ها می شود.

طرز تهیه دهان شویه جوش شیرین

مواد لازم: ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین + نصف لیوان آب گرم.

طرز تهیه: جوش شیرین را در نصف لیوان آب گرم حل کنید و قبل یا بعد از مسواک زدن دهان را با مایع به دست آمده بشورید.

دهان شویه نمک ( بهترین دهان شویه خانگی )

دهان شویه خانگی - داهان شویه با نمک
ساخت دهان شویه با نمک

آب نمک، PH  دهان را تغییر می دهد و مانع تکثیر بسیاری از میکروب ها می شود، همچنین آب نمک باعث تسکین غشا های دهان می شود.( نباید آب نمک به مقدار زیاد بلعیده شود و حتما به طور کامل آن را از دهان خارج کنید)

طرز تهیه دهان شویه نمک

مواد لازم: نصف قاشق چای خوری نمک + نصف لیوان آب گرم

طرز تهیه: نمک را با آب گرم مخلوط کنید و قبل یا بعد از مسواک زدن دهان را شستشو دهید و حتما آب نمک را کامل از دهان خارج کنید.

دهان شویه آلورا

دهان شویه خانگی - دهان شویه با آلورا
ساخت دهان شویه خانگی با آلورا

آلورا دارای خواص بسیار بالای دارد، از آلورا در صنعت زیبای بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین یک ماده ضد باکتری و ضد التهاب و سر شار از آنتی اکسدان است.

طرزز تهیه دهان شویه خانگی آلورا

مواد لازم: نصف فنجان آب حاوی آلورا + نصف فنجان آب مقطر + ۱ قاشق چای خوری نمک

طرز تهیه: مواد یاد شده را با هم مخلوط کنید و دهان خود را به مدت ۳۰ ثانیه با آن بشوید و بعد از ۳۰ ثانیه مواد را از دهان خود خارج کنید.

دهان شویه روغن نارگیل

دهان شویه خانگی - دهان شویه با روغن نارگیل
روغن نارگیل مناسب برای سلامت دندان ها

شستشوی دهان با روغن نارگیل باعث سفید شدن دندان ها، رفع بوی بد دهان و کمک به سلامت لثه ها و… می شود، همچنین روغن نارگیل باکتری های دهان را از بین می برد.

طرز تهیه دهان شویه خانگی با روغن نارگیل

مواد لازم: ۱ قاشق غذا خوری روغ نارگیل

طرز استفاده: دهان و دندان های خود را با روغن نارگیل شستشو دهید(هر چقدر بیشتر دهان و دندان ها را با روغن نارگیل شستشو دهید نتیجه بهتری می گیرید)

دهان شویه خانگی نعناع

دهان شویه خانگی - نعناع
ساخت دهان شویه خانگی با نعناع

گیاه نعناع دارای طبعی گرم و خشک است و خواص بسیار زیادی دارد. از این گیاه می توان برای خوشبو کردن دهان و مهار کردن باکتری های مضر در دهان استفاده کرد.

یک پیشنهاد خوب برای شما: راهنمای خرید مسواک برقی بسیار ایده ال و با کیفیت

طرز تهیه دهان شویه نعناع

مواد لازم: ۳ قطره روغن اسانس نعناع + ۱ فنجان آب مقطر

طرز تهیه و استفاده: مواد یاد شده را با هم مخلوط کنید و دهان را با آن به طور کامل بشوید(می توانید روزیی ۲ الی ۳ بار از این مایع استفاده کنید)

دهان شویه خانگی دارچین

دهان شویه خانگی - دارچین
ساخت دهان شویه با دارچین

دارچین دارای خواص بسیار زیادی است، از این دارو می توان در بهبود گردش خون، جلوگیری از بیماری های قلبی، تقویت عملکرد بدن، جلوگیری از عفونت بدون و کمک به حفظ سلامت دهان و دندان استفاده کرد.

دارچین می تواند بوی بد دهان را رفع کند و از لثه و دندان ها در مقابل صدمه و آسیب محافظت کند.

طرز تهیه دهان شویه خانگی دارچین

مواد لازم: ۳ قطره روغن دارچین + ۱ فنجان آب مقطر

طرز تهیه و استفاده: مواد گفته شده را با هم مخلوط کنید و دهان را به طور کامل با آن بشوید.

دهان شویه روغن درخت چای

دهان شویه خانگی - روغن درخت چای
ساخت دهان شویه خانگی با روغن درخت چای

روغن درخت چای یک ضد عفونی طبیعی است و قابلیت میکروب زدای را دارد. از روغن درخت چای برای درمان مشکلات قارچی و باکتریایی استفاده می شود. شما می توانید با روغن درخت چای یک دهان شویه عالی درست کنید که مانع پوسیدگی دندان ها می شود.

طرز تهیه دهان شویه روغن درخت چای

مواد لازم: ۲ قطره روزغن درخت چای + مصف فنجان آب مقطر

طرز تهیه و استفاده: مواد یاد شده را با هم مخلوط کنید و دهان را به مدت ۳۰ ثانیه با آن بشوید(می توانید برای اثر بخشی بالا روزی ۳ بار از این دهان شویه استفاده کنید)

دهان شویه محصوص رفع بوی بد دهان

دهان شویه خانگی - دارچین با عسل
ساخت دهان شویه مناسب رفع بوی بد دهان

مخلوط عسل و دارچین می تواند بوی بد دهان را از بین ببرد و دهان شما را خوش بو کند.

مواد لازم: ۲ قاشق عسل + آب دو عدد لیمو + نصف قاشق غذا خوری پودر دارچین + یک پیمانه آب ولرم + یک قاشق چای خوری جوش شیرین.

طرز تهیه و استفاده: مواد گفته شده را  به طور کامل با هم مخلوط کنید و در هر بار استفاده دهان را بشوید و بوی بد دهان را از بین ببرید.

نتیجه گیری

دهان شویه ها یکی از مهم ترین عوامل برای حفظ سلامت دهان و دندان هستند و هر شخصی که می خواهد سلامت دهان و دندان خود را حفظ کند باید از دهان شویه ها استفاده کند.

ما در این پست (دهان شویه خانگی) به معرفی ۸ دهان شویه خانگی و کاملا تاثیر گذار پرداختیم و هر کدام را به طور کامل معرفی کردیم.

دوستان عزیز امیدوارم این پست برای شما مفید واقع شود و شما نیز با نظرات و پیشنهادات خود این پست را کاملتر کنید با تشکر از شما عزیزان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا