آرایشی ، بهداشتی ، سلامتکرم و مراقبت پوستمقالات آموزشی

معرفی کامل خواص کرم ضد آفتاب [کاملترین مقاله در سال ۹۹]

امتیاز به این پست

سلامتی پوست نقس بسیار بسزایی در زیبایی هر فردی دارد، اما زیبایی بدونه تلاش و راهکار های عملی میسر نمی شود. یکی از مهم ترین موارد در حفظ سلامت پوست استفاده از خواص کرم ضد آفتاب است، ما در این پست (معرفی خواص کرم ضد آفتاب ) در مورد یکی از تاثیر گذار ترین عنصر در حفظ سلامتی پوست می پردازیم، با ما همراه باشید.

 کرم های ضد آفتاب پوست را از شر اشعه های مضر آفتاب در امان نگه می دارد و مانع از ایجاد مشکلات بسیار عمده ای برای پوست می شود. در ادامه بطور کامل به این موارد می پردازیم.

بیشتر بخوانید: ما در پست بهترین کرم دور چشم بالای ۴۰ سال ۶۰ مدل از بهترین و با کیفیت ترین کرم های مناسب دور چشم را برای افراد بالای ۳۰ سال و ۴۰ سال آماده کرده ایم که میتوانید آنها را هم مورد بررسی قرار دهید.

کرم ضد آفتاب چیست؟ و تاثیر نور خورشید بر سلامت پوست

کرم ضد آفتاب ماده ای است به شکل مایع و یا جامد که با مالیدن آن بر روی پوست اثرات زیان بار نور خورشید را به حداقل می رساند.

نور آفتاب می تواند برای کاهش فشار خون، کاهش وزن، تولید ویتامین D، افزایش میل جنسی، کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ و… مفید باشد، اما اگر بطور مداوم در معرض اشعه های خورشید قرار بگیرید می تواند تاثیرات بسیار منفی بر بدن ایجاد کند.

اشعه های ماورابنفش خورشید می تواند عوارض زیر را داشته باشد:

  • پیری زودرس
  • ایجاد سرطان پوست
  • ایجاد چین و چروک
  • ایجاد لکه های جدید بر روی پوست
  • آفتاب سوختگی
  • نمایان شدن رگ های عنکبوتی

آما برای مقابله با این عوارض چه باید کرد؟ بهترین راه حل استفاده از خواص کرم ضد آفتاب برای پوست است، نور خورشید حاوی اشعه های مضری به نام های UVA – UVB می باشد که این اشعه های متوانند سلامت پوست را به خطر بیاندازند. پس خواص ضد آفتاب ها را جدی بگیرد.

  • اشعه UVA: این اشعه عامل ایجاد چین و چروک، افتادگی پوست و ایجاد لکه های جدید بر روی پوست شود.
  • اشعه های UVB: این اشعه بسیار خطرناک است و عامل بروز سرطان های پوست است.

در واقع مراقبت و حفظ سلامت پوست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از راهکار های مهم برای حفظ سلامت پوست پاکسازی عمیق آن از آلودگی ها می باشد و برای همین منظور پیشنهاد می کنم پست راهنمای خرید ژل شستشوی صورت را مطالعه نمایید.

خواص کرم ضد آفتاب برای پوست

باتوجه به موارد گفته شده در خصوص تاثیر نور آفتاب بر سلامتی پوست، الان شما باید فهمیده باشید که یکی از مهم ترین اقدامات لازم جهت حفظ سلامت پوست استفاده از کرم های ضد آفتاب می باشد. در این بخش از پست (خواص کرم ضد آفتاب) به معرفی تاثیر و فواید کرم های ضد آفتاب بر حفظ سلامت پوست می پردازیم.

خرید بهترین و پر فروش ترین کرم های ضد آفتاب

جلوگیری از پیری زودرس

اشعه های مضر ماورا بنفش باعت ایجاد عارضه های پوستی بسیار بالای می شوند، یکی از مهم ترین مشکلاتی که ایجاد می کند، سرطان پوست است. پس استفاده از کرم های ضد آفتاب می تواند مانع بروز عارضه سرطان پوست شود.(یکی از مهم ترین فواید کرم های ضد آفتاب جلوگیری از پیری زودرس می باشد)

مانع از ایجاد سرطان های پوست

اشعه UVB عامل اصلی ایجاد سرطان پوست است، این اشعه جزء اشعه های بسیار خطرناک خورشید می باشد، اما خبر خوب این است که استفاده از کرم های ضد آفتاب تا حد بسیار بالای پوست را در مقابل این اشعه حفظ می کند.

جلوگیری از آفتاب سوختگی

اگر پوست صورت در معرض آفتاب قرار بگیرد امکان آفتاب سوختگی به وجود می اید و آفتاب سوختگی مداوم عامل ایجاد سرطان پوست است، پس استفاده از کرم های ضدآفتاب را جدی بگیرید.

علائم آفتاب سوختگی عبارت است از سرخی پوست، خارش پوست، تاول پوست و در موارد شدیدتر  عفونت، تب، سرگیجه و گرما زدگی می شود. بدونه شک کسی دوست ندارد این مشکلات را تجربه کند، پس بهترین کار استفاده از کرم ضد آفتاب است زیرا یکی از خواص کرم ضد آفتاب جلوگیری از آفتاب سوختگی می باشد.

راهکار های جلوگیری از آفتاب سوختگی

  •  استفاده از کرم های ضد افتاب
  • استفاده از کلاه با سایه بان بزرگ
  • اگر شما در طول روز به مدت طولانی در معرض نور خورشید هستید حتما هر دو ساعت یکبار از کرم های ضد افتاب استفاده کنید.

کاهش چین و چروک پوست

به طور کلی دو نوع اشعه مضر در نور آفتاب وجود دارد(اشعه های UVA – UVB) اشعه UVB عامل ایجاد سرطان پوست است و اشعه UVA عامل ایجاد چین و چروک ها بر روی پوست است.

اما وقتی شما از کرم های ضد آفتاب استفاده می کنید عملا تاثیر این اشعه ها را به حداقل می رسانید و از چین و چروک شدن پوست جلو گیری میکند.

یک پیشنهاد عالی برای شما: اگر می خواهید پوستی بدونه چین و چروک داشته باشید، پیشنهاد می کنم راهنمای خرید کرم ضد چروک را مطالعه نمایید، ما در این پست بهترین کرم های ضد چروک و بهترین راهنمای خرید را برای شما آماده کرده ایم.

رگ های عنکبوتی

رگ های عنکبوتی، رگ های خونی نازکی هستند که در زیر پوست ظاهر می شوند در صورتی که پوست در معرض نور آفتاب قرار گیرد، کلاژن پوست کاهش پیدا می کند و این رگ ها نمایان می شوند. پس از استفاده از کرم های ضد آفتاب را فراموش نکنید.(فواید کرم های ضد آفتاب را جدی بگیرید تا دچار هیچ مشکل پوستی نشوید)

روش استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب

 سعی کنید ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه کرم ضد آفتاب را به طور کامل بر روی پوست خود بمالید(تمامی نقاط پوست صورت باید پوشش داده شود) و هر دو ساعت یکبار استفاده از کرم ضد آفتاب را تجدید کنید تا تاثیر آن حفظ شود.

سعی کنید کرم های ضد آفتاب را از فروشگاه های اینترنتی معتبر و یا داروخانه ها خریداری نمایید و حتما از کیفیت و برند بودن آن اطمینان حاص نمایید تا بهترین نتیجه را از کرم های ضد آفتاب بگیرید.

باور های اشتباه در مورد استفاد از کرم های ضد آفتاب

در بین مردم باور های اشتباه زیادی در مورد استفاده از کرم هاص ضد آفتاب وجود دارد این باور های میتواند به پوست آسیب های فراوانی وارد کند، پس شما این باور های اشتباه را بشناسید و از آنها دوری کنید.

باور اشتباه اول – در پاییز نیاز به استفاده از کرم ضد آفتاب نیست

خواص کرم ضد آفتاب
خورشید در فصول سرد هم تاثیر منفی دارد.

 بر اساس آماری که در آمریکا منتشر شده است، ۲۰ درصد از افرادی که دچار سرطان پوست شده اند در فصول سرد سال از ضد آفتاب ها استفاده نکرده اند.

پس با استناد به این آمار می توان گفت حتما باید در فصول سرد سال هم از کرم های ضد آفتاب استفاد کنید تا دچار مشکلات پوستی نشوید.

باور اشتباه دوم – هوای سرد تاثیر پرتو های مضر را کم می میکند

خواص کرم ضد آفتاب
خورشید در هوای سرد هم تاثیر منفی می گذارد.

این هم از باور های بسیار اشتباه می باشد، اشعه های مضر بر دو نوع UVA و UVB تقسیم می شوند، پرتوهای UVA که عامل پیری زود رس و چین و چروک ها هستند در هوای سرد تاثیر کمی دارد اما هوای سرد بر پرتوهای UVB که عامل سرطان پوست هستند هیچ تاثیری ندارند، پس به این قضیه مهم توجه کنید.

باور اشتباه سوم – ابر ها مانع از عبور پرتو های مضر می شوند

خواص کرم ضد آفتاب
ابر ها مانع عبور اشعه های مضر نمی شوند

بر طبق یافته های علمی این پرتو های مضر به میزان ۸۰ درصد از ابر و مه عبور می کنند، بنابراین در روز های ابری هم باید از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست استفاده کنید تا دچار مشکلات پوستی نشوید.

باور اشتباه چهارم – در پشت شیشه ها در امان هستیم

خواص کرم ضد آفتاب
شیشه ها پرتو های مضر را از خود عبور می دهند

اگر شما هم از این دسته از افراد هسید که فکر می کنند این پرتو ها از شیشه عبور نمی کنند سخت در اشتباه هستید. پر تو های نور خورشید از شیشه های منازل و یا خودرو ها عبور می کنند و می توانند تاثیرات بسیار مخربی بر سلامت پوست ایجاد کنند

پیشنهاد برای شما: آموزش کشیدن رژ لب

باور اشتباه پنجم – در فصل زمستان نیاز به استفاده از کرم ضد آفتاب نیست

خواص کرم ضد آفتاب
در فصل سرد زمستان هم اشعه ها می توانند خطرناک باشند

این باور هم بسیار اشتباه است زیرا در فصل زمستان علاو براینکه اشعه های خورشبد بر پوست می تابند ، برف ها نیز این اشعه ها را بازتاب می دهند و حسابی به پوست آسیب می رسانند. در زمستان پوست صورت، از اشعه های خورشید و بازتاب این اشعه ها توسط برف ها دچار آسیب می شوند.

نتیجه گیری

ما در این پست ( خواص کرم های ضد آفتاب ) به معرفی اثرات مضر نور خورشید و تاثیر کرم های ضدآفتاب بر سلامت پوست پرداختیم، و می توان به طور خلاصه به موراد زیر شاره کرد.

  • نور خورشید برای حفظ سلامت عمومی بدن بسیار ضروری است اما می تواند برای پوست هم مضر واقع شود.
  • خواص ضد آفتاب ها برای هر کسی نمایان است و حتما از آن ها بهره ببرید.
  • ضد آفتاب ها می توانند پوست را از عواملی همچون پیری زودرس، چین چروک و … درو نگه دارند.

همچنین برای حفظ سلامت پوست می توانید این اقدامات را نیز انجام دهید:

  • از کلاه استفاده کنید
  • از عینک های آفتابی برای حفظ سلامت چشم و پوست اطراف آن بهره ببرید.(راهنمای خرید عینک آفتابی)
  • از ضد آفتاب ها با SPF مناسب استفاده کنید (حداقل ۳۰ درصد)

بیشتر بخوانید: ما در پست چه ضد آفتابی خوبه بخرم بهترین و ایده ال ترین ضد افتاب های سال را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را مورد بررسی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا